Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... det er ikke noe moro. Han blir snart åtte måneder gammel. Snørrete, feber (39,0) og grinete. Han nektet å spise før i dag, men heldigvis har jeg fått i ham ganske mye mm i ettermiddag, ellers hadde jeg tvunget gjennom en tur til legevakta - det har vært altfor lite urin i bleiene i snart et døgn nå. Vi håper at han er på bedringens vei nå, siden han spiser bra og dermed får i seg nok væske, men regner med det blir like slitsomt i natt som det var i går natt... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, da... Ikke moro, verken for liten eller stor. Gutten min er også 8 mnd, men har ikke vært syk ennå. Er en overbekymrer, så gruer meg til den tid kommer da han blir mye syk, og det skjer vel når han begynner i barnehage....

Masse god bedring til lille knert :)

Skrevet

Ja, med høstbarn som begynner i barnehagen den høsten han blir ett år, forventer jeg masse sykdom! :( De er visst de "verste", ifølge fastlegen min, og det tror jeg dessverre han har rett i.

Jeg er nok en framtidig "dragemamma på legevakta" *hehe*. Legesambo har mer is i magen enn meg, men samtidig sies det jo at ingen er sykere når de kommer inn til sykehus etc enn barn av leger, de venter gjerne og ser litt for lenge... Det er derfor jeg skrev at jeg vurderte å presse gjennom en tur til legevakta. Jeg har stor respekt for dehydrering av babyer, altså! Men nå som han drikker bra med mm, tror jeg det skal gå fint.

Skrevet

Ja, sykdom er slitsomt, spes for mamman;) Tenk at en liten forkjølelse rammer dem såpass hardt..Har hatt et par- tre episoder med sykdom allerede, og det var definitivt skumlest den første gangen. Spes natta er jo tøff, for de våkner jo og hyler konstant...Du har vel prøvd alle triks med hevet hodeende, saltvannsspray osv tenker jeg? Hvis han nekter å drikke, kan det være en ide å fukte en klut e.l med vann, så kanskje han vil gnafse i seg litt vann derfra..Som en nødløsning liksom. God bedring til gutten din, han blir nok bedre til imorgen skal du se=)

Skrevet

Huff, fram til klokka tre våknet han hvert kvarter og illskrek... Man kunne stille klokka etter når han våknet. :( Etter klokka tre våknet han "bare" ca en gang i timen. Er mildt sagt ganske sliten... Men allmenntilstanden er bedre, og han spiser bra med mm nå...

Shit, jeg gruer meg til høsten og barnehagestart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...