Nummer tre <3 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 nå har jeg gått ned allt jeg gikk opp i svangerskapet pluss fire kg ekstra. Tipper det er pga ammingen. Er det vanlig å gå opp i vekt når man slutter å amme?
*smula* Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har gått opp 8 kg siden jeg sluttet å amme i august. Skikkelig kjedelig, og kiloene har lagt seg på rompe, lår og mage. Veide 2-3 kg mindre enn før jeg ble gravid da jeg sluttet å amme. Men jeg synes det er vanskelig å få tid til å trene mer enn 1 gang i uka, og det blir mye spising når jeg er mye hjemme på kveldene. Må vel bare ta meg sammen......
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg fortsatte å gå ned i vekt, bare enda raskere, etter at jeg sluttet å amme enda jeg egentlig for lengst hadde nådd min idealvekt, så det er ingen lov som sier at man må gå opp.
gerd Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Dersom du spiser like mye som i ammeperioden går du nok opp ja.
Fire småtroll Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Kroppen min skrur ned forbrenningen når jeg ammer, skal vel holde på kaloriene så det blir nok melk...? Jeg har ihvertfall gått ned ca 5 kilo når jeg sluttet amme med de tre første, sliter med å gå ned når jeg ammer, men så fort jeg slutter slipper kiloene taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå