Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 opplever å ha en del hjerteklapp og/eller at hjertet liksom "faller"?? Fikk vite på forrige kontroll at jeg måtte begynne å ta jerntabletter. Har helt ærlig ikke vært så flink til å ta de. Men jeg trodde ikke at det skulle ha noe å si på hjertet?! Det verste var at tidligere i dag når jeg skulle hente Mathias i bhg holdt jeg på å besvime på veien. Det kom så plutselig. Skulle nesten tro noen hadde klappet til meg! Andre som har følt det slik? Er dette normalt?
Brugda Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg var veldig plaget med det i første svangerskap, men ikke dette. Hadde også høyt blodtrykk da, kan kanskje ha en sammenheng?
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Har ikke fått no beskjed om at blodtrykket er høyt. Heller at alt er som det skal,bortsett fra det med jern. Men sa legen din noe om plagene dine? Og hvordan gikk fødselen for deg da? Litt hypokonder,jeg da.
VinterSol+2 Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 litt sånn hjerteklapp er visst normalt. står noe inne på en av uke-til-uke-sidene, så vidt jeg husker. ikke noe du trenger bekymre deg for. husk at kroppen pumper mye ekstra blod nå, som du er gravid! når det gjelder at du svimer av, er det typisk jernmangelting. Enten det, eller blodtrykksfall. Begge deler er vanlige i svangerskap. men om du har fått beskjed om at jernet ditt er for lavt, er det nok det. Kuren for lavt blodtrykk er forøvrig et par kopper kaffe hver dag;-) (men om blodtrykket ditt er normalt på kontroll, vil jeg tro at det bare handler om jern. ) god bedring!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Ja jeg har hjerteklapp også, har ikke høyt blodtrykk og ikke jernmangel. Kanskje det bare er en sånn rar gravid ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå