Gå til innhold

grøt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva slags grøt begynner dere med? er så mange typer, er det best å begynne med de som er til 4 mnd? min er 5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med maisgrøt, fordi det anbefales grøt uten gluten i starten. Maisgrøten inneholder ikke noe annet enn maismel. Er ellers skeptisk til ferigglassene, og vil heller lage egen mat og fruktmos etter hvert. Men grøtpulveret er så raskt og enkelt å blande med en skvett fra puppen til smaksprøver nå i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med Nestle sin havregrøt fra 4 måneder. Den er visst kommet best ut i test på riktige mineraler i innholdet. Blant annet har den visst riktig form for jern. Var tilfeldig at vi kjøpte den da, for det var den eneste grøten i butikken fra 4 måneder når vi kjøpte. Ser ut som mini liker den veldig godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med maisgrøt fra Nestlé som skal blandes med mm eller mme, og har nå gått over til risgrøten fra samme produsent. Den skal blandes med kokt vann - mye enklere! ;) Havregrøten har jeg ikke kommet over i noen butikker, dessverre. Noen som vet hvor de selger den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med risgrøt som blandes med vann fra Nestle. Jeg ammer gutten min, men klarer ikke å pumpe ut særlig mye til grøt, derfor valgte jeg å blande med vann. (Det er jo mme pulver i grøten). Jeg begynte da han var fire måneder, og nå er han fem måneder. Nå får han havregrøten som blandes med vann. Den føler jeg er best for fordøyelsen. Risgrøten er noe "forstoppende" for gutten min syntes jeg.

 

(Itsrejk: Jeg har kun funnet havregrøten på Ultra-butikkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kjøper havregrøten på Meny. Har ikke sjekket noe annet sted om de har den der. Prøvde maisgrøt her i kveld fordi jeg fant en larve i havregrøten... :s Men det ble bare hyl og skrik! Tydeligvis ikke godt i det hele tatt, stakkars liten. Så nå er en ny pakke med havregrøt i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LARVE??? Håper du sendte inn både larven og grøtpakken? Isj...ville ikke likt det der, altså.

 

Takk for butikktips, begge to. :) Har funnet havregrøten på Obs!, så nå bruker vi vekselvis den og risgrøten, fordi vi har noen pakker av den stående fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...