Gå til innhold

skal jeg bry meg eller la være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff og huff.. har i lengre tid mistenkt at forholdene hos naboen ikke er så bra. Ikke det at jeg er den nysgjerrige naboen, men bor vegg i vegg så hører jo om det er høy musikk, mye støy og sånt.

Dette er et par uten barn (heldigvis..) hvor mannen ofte brøler og banner, virker veeeldig humørsyk, noe han også viser oss naboer.. noen ganger superhyggelig mens andre ganger bare "brummer" han hei og såvidt det.

For noen uker siden satt han i bilen og ventet på sin samboer. "JA; SE TIL HELVETTE Å KOM DA!!!!" brølte han så alle naboer i rekka hørte det. Samboeren til denne mannen er veldig stille og forsiktig, bare snill og grei. (vi gikk på samme vgs, men kjenner henne ikke ordentlig..)

Så til saken:

I dag satt jeg på pc'n. plutselig hørte jeg mange dunkelyder fra naboen og ynk, stønn. Dunk som minnet om noen som ble dyttet i veggen, slått i bakken..ja, jeg vet ikke jeg.. det var så tydelig at jeg måtte bort til veggen å lytte...

Hørte fyren der inne sa noe til denne jenta, en kommentar eller sa noe til henne.. plutselig ser jeg han går ut verandaen og kikker over til min veranda, for å se om jeg satt der. om jeg hadde hørt noe?

ser henne lite ute for tiden, tenkte at hun kanskje jobber mye.. men i dag vet jeg hun er hjemme.

Har ingen beviser for at hun blir mishandlet, derfor jeg ikke vet om jeg skal bry meg heller. men hvis det er aktuellt skal jeg da bry meg? og hva i alle dager sier man??

huff vanskelig altså... får så vondt av henne.. fyren er ordentlig ekkel.. kjekk, men dog... har aldri likt han, føler det er noe over han som ikke er bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe politiet! Det gjorde jeg da naboen dengte løs på kona si, de kom de...

Skrevet

Ja, ring politiet!!

Skrevet

er bare det at jeg vet jo ikke om han denger løs på henne... og hva om hun selv nekter for det..at hun er så innviklet i edderkoppnettet hans på en måte.. er det ikke noe jeg kan si til henne face to face for å få vite om det er aktuellt eller la henne vite at jeg er her om det er noe?

Skrevet

å ringe politiet vil antageligvis lett peiles til meg da de bor i endeleiligheten og har meg som eneste vegg i vegg... ja, det er sikkert feigt.... men skulle så gjerne visst at det jeg mistenker er reelt...

Skrevet

Hvis du får mulighet til å snakke med a uten gubben til stede kan du jo si hva du hørte, og at du er der for henne. Si til a at a ikke trenger bekrefte/avkrefte noe der og da hvis a ikke vil det, men at hu kan komme til deg når som helst! F.eks

Skrevet

Nå skal det jo komme en lov som gjør det straffbart å ikke si fra om man vet om at det foregår kriminelle handlinger, som f.eks. mishandling i hjemmet.

Hvis du besøker henne, vil du kanskje se om hun har blåmerker eller noe.

Si at du hører rare lyder, og at du hører mannen brøler til henne. Se hvordan hun reagerer. Hvis du fortsatt har mistanke, ringer du politiet!

Skrevet

ja, tror jeg skal gjøre det.. si at jeg hører endel bråk innimellom og håper at han ikke er slem mot henne. kan alltid komme om det er noe.. føler ikke jeg kan gjøre så mye annet.

håper inderlig jeg tar feil, men har mine sterke tvil..

takk for svar..

Skrevet

ja, de få gangene jeg har sett henne harhun gått i langbukser og langermet genser.. i det fine været (!!)

Tar kontakt med henne i morgen jeg, spørre om å få låne et eller annet lurt.. så kan jeg ta det da.

Skrevet

Lykke til ;-) Du er flink!

Skrevet

Lykke til!!:-)

Flink er du!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...