Gå til innhold

Fiskeboller og fiskekaker til 9mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er dette for salt? Har så lyst til å gi henne litt hjemmelaget middag. Koke poteter og gulrøtter og noe kjøtt/fisk.

Hva kjøtt bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var nødt til å starte med "vanlig" middag siden lillegutt nekta og spise grøt og bare noen skjeer middagsglass. Han liker vel rett og slett litt smak på maten.

I dag fikk han fiskekake og grønsaksmos. Han har også fått smake fiskekaker i brunsaus og fiskeboller i hvitsaus. (svært lite saus siden den er litt salt).

Håper ikke det er galt :/ Lillegutt er 8mnd og to uker.

Skrevet

Takk for svar:)

Det er vel det at de ikke skal ha salt, vel. Men hun spiser jo både leverpostei, kaviar og makrell i tomat og alle disse er det jo en viss saltmengde i. Har kjøpt smør uten salt og tenkte å lage litt saus av det, men er kanskje ikke nødvendig?

Vet ikke jeg, men tenker at litt fiskekake/fiskebolle ikke kan gjøre store skaden.

Hvor forsiktig skal man være? Noen andre med innspill?

Skrevet

Hei

Litt salt skal man ha. Men saltmengden skal begrenses mer jo mindre man er :-) Her bruker vi kjøpebrød og vanlig smørepålegg i tynt lag, så noe salt blir det på brødmåltidene. Middag blir stort sett saltfri, men jeg føler meg ganske komfortabel med å ha saltholdig middager et par ganger i uka. Så vi gir fiskeboller og noen ganger litt av vår saus på en middag (er jo uansett snakk om små mengder).

Hvis du er flink til å lese på innholdsfortegnelsene og regne ut hva man faktisk får i seg, så er anbefalingen at voksne skal ha 5 g koksalt per dag, for barn under 3 år er anbefalingen 3-4 g (hentet fra heftet anbefalinger for spedbarnsnæringer, for helsepersonel).

Ville ikke tro man kom opp i så mye av en brødskive med leverpostei og en fiskebolle til middag uten at jeg har sjekka det..... (spørs om jeg må ta opp mine gamle kunster med hjemmebakst, he, he)

:-)

Skrevet

Ja, det greie med å bake selv er jo at da vet man hva innholdet er akkurat. Det er ikke dumt det.

Nå har hun akkurat spist potet, gulrot og 1/2 fiskekake til middag, med litt olivenolje over. Det var knallgodt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...