To på vei! Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Er selv gravid i uke 18 og på ultralyd sist uke fikk vi den gledelige overraskelsen om at det ikke bare var en, men to jenter der inne! Viste seg at disse er mo-mo - dvs. at de deler morkake og begge fosterhinnene. Har siden funnet ut at det er ganske sjeldent og at det knytter seg stor risiko til disse svangerskapene, så lurte på om det var noen her inne med erfaring eller som kjenner til noen? Kunne vært fint å høre om evt. andre som har opplevd det samme og høre deres historie.
Mamma's trolljenter Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 OI så morsomt! Gratulerer!! Var sånn jeg fikk vite at vi skulle få tvillinger også! Mine hadde en skillevegg mellom seg, altså hver sin indre fosterhinne Jeg har forstått det slik at risikoen ved at de deler alt og ligger i samme fostersekk er at de kan surre seg i hverandres navlestrenger, mener jeg hørte at de må tas med ks også? Men kan være jeg roter På www.tvilling.no finner du mye spennede, jeg kjøpte selv en tvilling bok når jeg gikk gravid og hadde mye glede over dette. Vil også si at tvillingforeningen sine fødselskurs er givende ? at du møter andre i nærområdet i samme situasjon- noe du gjerne får glede av når de kommer! Det er helt fantastisk å ha tvillinger! Jeg stor koser meg hjemme med mine små prinsesser som blir 6 mnd (ALLEREDE?!) i morgen
To på vei! Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2009 Så koselig å høre da! Vi gleder oss veldig, men det er godt med skikkelig informasjon - spesielt når man har et litt uvanlig svangerskapstilfelle. Har ikke fått no særlig info fra sykehuset i det hele tatt om situasjonen, og finner bare engelske sider som har kunnskap om mo-mo tvillinger. Men vi får håpe det kommer etterhvert, er godt å vite hva man kan forvente og forberede seg på. Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå