Gå til innhold

vil du fortelle meg om din beste kjærestetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjorde dere? hvor dro dere? hvorfor dro dere akkurat dit? osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før den lille ble født så fikk jeg og bf drømmetur av hans foreldre til Barcelona. Det var der vi traff hverandre noen år tidligere, og siden vi hadde gjort det slutt, men skulle prøve på nytt pga av lille i magen så fikk vi turen:) Skulle vel finne tilbake til de tapte følelsene eller noe sånn svada;)

Det var stort sett bare kosing. Turer i smågater uten turister, La Sagrada Familia. Fotballkamp, kan jo ikke reise dit uten å se kamp i noens øyne;) Teater, dyrehager og litt strandliv. Er en nydelig by:)

Den koseligste med kjæresten er teltur noen timer unna her vi bor. Bare oss to en langhelg, ingen telefoner, ingen tv, ikke barn, ikke jobb. Bare oss, masse kos:) Var vel ikke noen spesiell tanke bak plassen, vi bare kjørte og kjørte og kjørte, til vi ble lei:)

Skrevet

Bacelona har vi vært inne på tanken på. men er det ikke fryktelig dyrt der? det er Bacelona som virker mest forlokkende tror jeg.

teltur, kommer ikke til å skje. konfor er alt for viktig :P

Skrevet

Roma var fin, det er jo en fantastisk by å bare rusle rundt i.. Fantastisk arkitektur, gamle bygninger og kirker som tar helt pusten fra deg på hvert gatehjørne. Sene middager på uterestaurant med deilig italiensk mat er heller ikke å forakte :)

Men likevel er favoritten en tur vi hadde til Nederland. Vi tok bilen nedover i april og bodde i Amsterdam. Likte den byen kjempegodt, har vært der etterpå også og reiser gjerne igjen. Maten, shoppingen osv er helt topp! Siden vi hadde bil og var der midt i blomstringstiden tok vi en dagstur ut mot kysten og besøkte Kaukenhof og kjørte gjennom et landskap hvor jordene var dekket av blomster i alle reinbuens farger, det luktet helt fantastisk..

Neste tur går til Firenze, jeg har vært der med jobb og har kjempelyst til å ta med mannen min dit også...

Skrevet

ja jeg prøvde å foreslå amsterdam, men det var vist ikke så aktuelt... hehe.. så får dra dit på venninnetur om noen år i stedet :P

firenze må jeg lese mer om :)

Skrevet

Har hatt fine kjæresteturer til Krakow, Lisboa, Stockholm :-)

Skrevet

Om du skal traske opp og ned La Rambla og shoppe i alle de eksklusive butikkene så ville jeg ha spart litt:) Men vi er vel ikke sånn shoppere, så kom oss unna den utgiften;) Fly opp og ned fra Oslo var billig. De hadde vel funnet slike kampanjetilbud, tror det var Sterling. Hotellet var fint, betalte litt over 100 euro i døgnet, så det er jo billigere enn her.

Barri Gòtic er den gotiske bydelen, hvor bygningene stammer fra Middelalderen, og noe helt fra romernes tid. Slike ting som vi ikke finner her hvor jeg bor:)

Så om du er eventyrlysten så kan du ta taubanen fra havna og opp til Montjuic (?) Nydelig utsikt over hele byen. Jeg angret med en gang den rørte på seg, men var lite jeg kunne gjøre. Satt på gulvet og klamret meg fast, pyse som jeg er;)

Telt er kos da.. bare ha med masse dyner;)

Skrevet

Bursdagsave fra mannen før ungan var et faktum, overraskelsestur til Paris. Det var august, 42 grader (jeg elsker varme) og hetebølge i frankrike. Mannen har vært i Paris sikkert 20 ganger før i forbindelse med familiebesøk, så han er godt kjent. Vi var ute hele natten, var varme og drakk, spiste og koste oss virkelig max.

(Vi var der ifjor høst også (30 årsgave), men ikke like knall som den gangen.)

Likte også en hyttetur på fjellet, hvor vi fisket og nøt stillheten.

Til lørdag drar vi til Køben., egentlig en helt syk ting å gjøre økonomisk sett, men man kan jo ikke bli mer en blakk, he-he;).

Skrevet

Praha, Riga, Vilinjus, Nice, Berlin, Den italienske og franske riviera,....... Venezia. Mange fine plasser å reise på kjærestetur uten barn:-)) Praha er favoritten her, masse koselige små gater å gå hånd i hånd igjennom,og masse fint å se på av arkitektur og liv og røre. Billig er det også der!!!! Både mat, drikke, overnatting og ting å kjøpe.

Vi sitter å lurer på hvor vi skal reise alene i år noen dager uten barn. tror det blir Talinn, Glascow eller muligens Amsterdam, vi får se når mannen evt. får sise ferieuka si:-)

Skrevet

hehe... sånn økonomisk så er det ikke så lurt her heller. men av og til må det da være lov og ikke være flink fornuftig mamma også :D

Skrevet

Har vært en del ute og reist med min eksmann. Roma, Barcelona, Praha, Spania, Hellas etc.

Ingenting slår vel opplevelsen av å være nyforelsket to uker i Tobago (karibien) på et luksushotell. Lyden av bølgeskvulp og havutsikt- ringe resepsjonen for enda en champagneflaske på hotellrommet langt inn i solnedgangen. Turene til øde strender, vandring i regnskogen og dykkinig med djevelrokker og spraglefargede fisker..

En natt hvor vi overnattet på stranden med te-lys, vin og ekstra-service fra hotellet som kom med mat. Det ble ikke mye søvn, men så romantisk at jeg tillater meg å bli sentimental ved å tenke tilbake.

Skrevet

Vi koser oss alltid i Kroatia. Billig strandliv med en laid back stemning. Det er litt hippie-varianten av Rivieraen! :)

Skrevet

det må ha kostet vannvittig med penger?

men det høres jo helt fantastisk ut! jeg vil også!

Skrevet

Husker ikke hva det kostet for selve turen, men jeg brukte 50 000.- tilsammen. Da var alt inkludert av mat og drikke.

Uforglemmelig, men ikke en reise jeg har råd til hvert år. På langt nær.

Skrevet

hehe.. får spare det til bryllupsturen tror jeg :) det høres jo helt fantastisk ut :)

Skrevet

Vi har hatt masse fine kjæreste-turer, de aller beste har vært strandferie i Italia, storbyferie i Paris, Tallinn, Budapest og Stockholm, telttur i sør-Sverige og hyttetur på fjellet. Alt har sin sjarm, og det er selskapet som er det viktigste vet du:))

Men de aller aller beste minnene har jeg faktisk fra teltturen, og fra Paris:)

Paris er virkelig å anbefale, men kanskje ikke i desember;)

Skrevet

han jeg reiser med er halvt fransk, derfor blir det litt domt og reise til paris. litt som og reise til oslo for meg... hehe. men jeg har veldig lyst til og oppleve paris :)

åååå.. jeg hater og velge.. det er sååå mange fine steder :D

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi hadde en flott høsttur (langweekend) i Skottland. Vi koste oss masse og nøt hverandre.

Grunnen til at det ble dit er pga min mann elsker Skottland og jeg hadde veldig lyst til å reise dit.

Det som er veldig sjarmerende der er at det er så mye småe hotell med hjemmekoselige rom.

Vi var i nærheten av Loch Ness sjøen.

JEg tror ikke at det nødvendigvis er omgivelsene som må være så romantsike, men at det er en plass dere ønsker å reise og at dere setter av tid til hverandre!

Skrevet

ja det er sant. Skottland har jeg alltid hatt lyst til og reise til, han også :) ser for meg at Skottland er full av mystisk historie.. hehe :)

Skrevet

Kroatia som en nevner er alltid herlig, og ganske rimelig.

Men den beste kjæresteturen var til Marrakesh og Essaouira i Marokka, utrolig eksotisk og spennende, og billig! Og vi var nyforelska da, ikke minst :-)

Ellers er jo Istanbul en utrolig fascinerende by.

Skrevet

Telt og fiskestang på fjellet. Stille og rolig og bare oss.....*smiler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...