Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Har gutt på 7 mnd som får tre måltider + endel mm i et døgn. Hvor ofte ammer dere som gir ca 2-3 måltider (grøt+ middag + grøt) pr dag?
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 lurer jeg på og. Jeg er redd for at hun får for lite væske i seg, er jo endel væske i maten, men hvor mye skal de ha utenom?
FruTB Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 jeg lagde akkurat en liknende tråd her Var på helsestasjonen i går, og hørte med hs angående væskeinntak - min Bo vil nemlig ikke ha mme. Jeg ammer rundt 4 ganger om dagen, og 1-2 ganger om natten + at han drikker rundt 100 ml vann i løpet av en dag. Det var visst mer enn nok væske, i følge hs - mye pga væskeinnholdet i grøten. Så min lille får grøt morgen, banan/brød på formiddagen, middag, og grøt på kvelden. Og innimellom dette får han mm når han vil ha - som regel 3-5 ganger pr dag.
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Hei! Vi har ikke noe spikra rutineprogram for dagen når det gjelder mat og soving, varierer fra dag til dag alt ettersom når poden står opp for dagen og hvor lange lurer han tar utover dagen. Men spiser grøt morgen/tidlig formiddag, middag sen formiddag og grøt kl. 1800. Jeg ammer jevnt og trutt hele dagen og natten for den saks skyld. Ammer annahver til hver tredje time (oftere om natta). Pleier å vente med amming etter mat, da går det som regel en time eller to før han er sulten på puppen!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Elliot spiser ca 3 faste måltider om dagen, som regel en porsjon grøt + fruktmos alle gangene, men varierer med middag og brødskive, men da spiser han ikke så mye. Ammer, men puppene er mer el mindre tomme så ¨gir somregel en vellingflaske etterpå som han sluker. Et godt tips for å sjekke at de får i seg nok væske er å følge med på bleiene. Om urinen ser mørkere ut kan det være et tegn på for lite væske. Men de får i seg mye mer enn vi tror så det er som regel aldri problemer med det om de ikke er syke, omgangssyke f.eks.
lillemirakel!! Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 min lille er 7 mnd i morgen og er meeeget kresen men spiste over en porsjon grøt morgen og kveld helt frem til nå- nå er han lei- og vil ikke ha brød så nå ser dagene slik ut: ca- tider : 7: 100-180 ml mme 8: banan+ yoghurt på glass( fra 6 mnd) pluss vann 11-12: 180-200 ml mme 14: middag: ca et halvt glass, ofte mindre, litt fruktmos/yoghurt og vann( noen slurker fra tutekopp uten den stopperen bak tuten..) 16: tilbyr mme, skjelden han vil ha, ofte 60-100 ml 18: tilbyr grøt, nekter, spiser litt yoghurt, fruktmos, banan, alt jeg kan få i han---- er en kamp! NATTA: 200 ml mme han får nok i seg det han skal ha, er fonøyd og viser ikke tegn på ult. går nok over det mat-lei-greiene han har begynt med:-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Min e straks 7 mnd å sånn hær e hannes matdag : 06.00: 150 ml mme eller velling fra flaske 10.00: 150 ml velling fra flaske evnt grøt 14.00 : Middagsglass + frukt eller yoghurt til dessert 16.00 : 100 ml mme 17.30 : 1 stor porsjon grøt, frukt og mme fra kopp 18-18.30: 100 ml mme før leggetid ca. 02.00 : 200 ml velling fra flaske Velling e jo basert på mme, så han får i sæ masse væske og mme ;-)
... <3 ... Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 09.00 - stor posjon grøt + vann 11.00 - 120ml. MME 14.00- middagsglass + frukt+vann 16.00- 120ml. MME 19.00- stor posjon grøt + vann 20.00- 150ml. MME Dette er sånn ca. en vanlig dag. Får selvfølgelig vann + frukt innimellom ved behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå