Gå til innhold

Starte med leggerutiner uten pupp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på det nå.. at det kanskje hadde vært lurt å ikke ha puppingen på slutten av leggerutinen. Det kan jo bli vanskelig når han blir større og bare skal sovne med grøt i magen.

Nå er leggerutinen sånn som dette: tran, stell med kattevask eller bad, leke litt med tannbørsten, ny bleie, pysj, pupp i halvmørket på soverommet, ned i sengen, nattasang og nuss på panna. og så er det soving.

Bør vi kanskje prøve å flytte puppinga til før stellet eller spiller det liten rolle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 5 mnd og jeg gir han grøt på kvelden kl.18 og etterpå pupp rett før leggetid.

Leggerutinen er sånn: grøt, stell og vask på stellebordet. vi bruker god tid og leker litt sammen der. Ny bleie, pysj og deretter går vi inn på soverommet og han får pupp i halvmørket og deretter legger jeg han i senga og synger nattasang og så er det soving.

Det fungerer kjempefint å få pupp selv om han får grøt rett før. Klokka blir nærmere sju når han får pupp og legger seg/sover.

Skrevet

Tja, godt spørsmål! Vi har samme stellerutine som dere, vårs gutt er 6 1/2 mnd! Legges kl. 1930, og spiser godt av begge puppa da! Får grøt ca 1800. Det kjedelige med denne leggerutina er at far ikke kan ta siste biten! Poden nekter flaske.

Men ang. spørsmålet ditt så er det vel greit med kveldspupp så lenge du har tenkt å amme! Etterhvert kan jo ei varm flaske melk erstatte puppen.. Men som sagt blir vi mødre ganske bundet da siden vi har pupp...

Skrevet

Jeg hadde rutinen med pupp før sovning helt til vi sluttet å amme da hun var 21 mnd. Det gikk kjempefint, en koselig måte å roe ned før natten. Likevel det er jo et poeng ift å binde seg til å legge, men det er vel ikke store forskjellen på tiden om man ammer før eller etter kveldsstellet?

Skrevet

Vi tar tannpussen etter kveldspuppen (ellers er det vel liten vits.?), og hun roer seg naturlig når vi gjør pusserutinen (sitter i stua, pappa henter tannbørste med tannkrem, vi pusser og synger pussesangen, han skyller børsten og vi synger en gang til og så får hun leke litt med tannbørsten). Kveldspuppen har alltd vært i stua sammen med de andre som eventuelt skulle være der. Så rutinen vår er slik: Grøt en time før legging, tran, kattevask el. bading, pysj og ny bleie, pupp og tannpuss, legging av enten mor eller far. Hun er 9 mnd, og vi startet ganske tidlig med leggerutiner, og har bare lagt til flere elementer etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...