Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg skreiv her i går at vi gledet oss veldig, etter vi liksom har prøvd og få søsken til sønnen(på 4 år), vi har vært prøvere i 2 1/2 år. klarte det med hjelp fra riksen pluss at det ble inseminering.

og i dag da var vi på ul, gledet oss veldig, til og se hva det ble, gledet oss til og fortelle sønnen på 4 år hva det blir, for di i den alderen er jo så nysgjerrige. men den gleden kan vi se bort fra:( da hun tittet på magen min, så hun nesten ingen ting. jeg er alltså 20 uker på vei. vi så hode og ryggsøyla og ett hjerte, vi så ikke noe annet, ingen ting. så nå blir vi sendt til riksen i morgen til videre kontroll, hun sa det så mørkt ut. så nå tenker vi det værste pg håper det beste.

dette er noe av det tristeste, trudde ikke vi skulle være så uheldige. vi satt begge og gråt, det var fult av svarte bobler inne i livmoren sammen med babyen, legen hadde aldri sett det, sa at dette ikke var normalt. så grur meg til og s ehva riksen sier. men trur ikke det e rnoe håp nå.

uffffffffff hater alt nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff dette var trist å lese :( krysser fingrene for at dere får positive beskjeder i mrg.

klem fra

Skrevet

Så utrolig trist... håper du kommer tilbake og fortellers oss hvordan det gikk på sykehuset. Krysser virkelig fingrene mine for deg nå... Du må ha det utrolig tøft... Få helt tårer og grøssninger når jeg leste innlegget ditt...

Lykke til..

En liten klem fra meg.

Skrevet

kjente jeg fikk vondt i magen når jeg leste innlegget ditt. Håper du får ekstra oppfølging og støtte både du og di mann. og at dere får noen svar imorgen.

Skrevet

Ånei,ikke du også!!!! har ikke fått akkurat samme beskjed. men vi fikk valget om å fjerne fosteret,ja... de trodde det var trisomi 13 da de undersøkte meg,men hele kroppen var jo der...men mange og uvanlige avvik:( skal inn til tr.heim imorgen igjen og høre om de har de endelige resultatene fra fostervannsprøven.

MEN- åssen går dette ann?syntes det har vært "mange" her inne i den siste tida som har fått nedslående resultater på UL :(

utrolig trist på deres vegne,håper dere får noe svar,og ordentlig hjelp!

Skrevet

uff dette er ikke greit. vi skal til riksen i morgen. håper di finner ut noe. vi så hode, ryggsøylen og ett hjerte som slo, men ikke noe mere. akkurat som ungen lå sammen flere store eggposer, var så mye krimskrams der inne, vanskelig og forklare.

trur du du må fjerne din i magen, fikkdere se skjønn? vi så ikke ramer eller bein eller noe annet. ja jeg har lest her inne at flere har måte avbryte, utrolig trist.

hvem uker er du i?

veit ikke om jeg klarer en fødsel, der jeg veit hjerte vil stoppe og slå.

har dere barn fra før av?

Skrevet

Uff og huff... det er så mye rart man ikke engang vet går ann altså...

Jeg er 24 uker på vei snart. vi skal ikke avbryte uansett,men det er som jeg sa,at hele kroppen til gutten vår var der inne. de kunne se mange avvik og sånn,men de vet ikke hva slags betydning det vil si for han. det er jo noe ganske annet om barnet ikke er blitt utviklet skikkelig til ett foster. det er mye man kan leve med,men åssen forholde seg til at barnet mangler armer,ben osv osv... jeg syns det er helt forferdelig at dere har fått denne beskjeden!!!! håper at de kan gi bedre nytt imorgen,men man må kanskje forholde seg realistisk til den beskjeden man har fått:( krysser uansett fingrene!

Skrevet

Så utrolig trist.....!! Får håpe dere får avklaring i morgen....

Vanskelig å si noe i en sånn situasjon egentlig. For jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Er det dårlige nyheter så har dere et vanskelig valg foran dere.

Vi mistet gutten vår pga trisomi 18. Riktignok ble han hele 4 mnd gammel, men jeg glemmer aldri sjokket over å høre at han ville dø. Tror sjokket er det samme om man får den beskjeden når babyen fortsatt er i magen.

Tidemann sier det er mange som har fått dårlige nyheter etter ul her inne i det siste. Det er nok tilfeldig tror jeg. Vi er kanskje mer åpen om dette nå enn tidligere?? Jeg syns det er fint hvis dette er sant, det er jo bare sånn at ikke alle svangerskap ender med en frisk baby. Selv skulle jeg gjerne vært totalt uvitende om det, for da hadde nok dette svangerskapet blitt mye mer koselig.

Det virker som du har innstillt deg på det verste, det kan jo være greit å gjøre. Da er du litt mer forberedt i morgen. Uansett utfall håper jeg vi får oppdatering i morgen.

Mange klemmer fra meg!!

Skrevet

uff. dette må være forferdelig.

tankene mine går til dere i kveld og i morgen.

Skrevet

Hei!

Ville bare ønske deg lykke til i morgen! Dette er hard kost, og jeg håper virkelig at det ender med gode nyheter.

Varme klemmer herfra

Skrevet

uff så forferdelig trist!!!

Ønsker dere masse masse masse lykke til i morgen !!!!!

Skrevet

Jeg håper virkelig at det går bra,hvis det ikke gjør det så håper jeg dere får god hjelp og mye informasjon.. lykke til!

Snufs..

Skrevet

Uff, jeg har ikke ord, ufattelig leit å lese om historien.

Jeg ønsker dere masse lykke til, og håper dere får god oppfølging.

Mange bamseklemmer fra meg

Skrevet

Dette var veldig trist å høre. Det minner oss om at det ikke er noen selvfølge med et friskt foster. Håper at alt gåt bra med dere.

Skrevet

Jeg føler virkelig med dere!!

Jeg har en nær venninne som opplevde noe av det samme som blir fortalt over. Hun ble gravid gjennom insiminering(?). Hun og kjæresten hadde mistet en gang tidligere og gleden var selvfølgelig stor da de fikk vite at de var gravide. Den gleden varte dessverre ikke lenge. Under en UL fikk de vite at barnet deres så ut til å ha Downs + at det var mange andre avvik. Blant annet at hjertet var på feil side og at den høyre lungen var klemt i hjel pga dette. Den venstre lungen var så full av cyster at legen turde ikke å gå inn å fjerne de. Legene ved Ullevål hadde aldri sett lignende før. Venninnen min fikk beskjed om at de måtte ta ting som det kom. Fødselen så mørk ut. Få trodde den lille ville overleve en sånn påkjenning. Overraskende kom han fint til verden-litt før tiden riktig nok,men han levde. Men pga alle problemene ble de nødt til å være lenge på Ullevål. Når de endelig kom hjem etter,ca 11-12 uker,var de ofte inn og ut av sykehuset. Den lille gutten som kom til verden levde bare til han ble 4mndr,han også.

Så når jeg nå leser om deres situasjoner blir jeg så utrolig lei meg på deres vegne. Ønsker selvfølgelig dere det beste og at dere får noen helt andre beskjeder i morgen! Skriver ikke alt dette for å skremme dere! Men jeg vil påpeke til de som har det som meg-at de har fått beskjed om at alt er som det skal være og at man er så heldig og kjenner liv-"Verdsett hvert øyeblikk!" Jeg er nå på vei med nr 2-og jeg var naiv med nr 1. Trodde at ingenting galt kunne skje. NÅ vet jeg bedre.

Ønsker alle her inne lykke til og håper dette LANGE innlegget har gitt alle en tankevekker.

Lykke til i morgen Mailinn!

Skrevet

Vil bare sende dere og de andre her som har hatt det tøft i svangerskapet varme tanker og håp om at det går bra. Det er ingen selvfølge å få friske barn, livet i seg selv er utrolig sårbart. Da gjelder det å ta vare på de fine stundene selv om de er vanskelige å finne i den situasjonen dere er nå. Har selv to i familien som nettopp mistet i uke 18 og 21. Utrolig trist! Lykke til i morgen, håper dere får svar på hva som skjer, sånn at dere kan forholde dere til noe mer enn tanker og frykt. KLem

Skrevet

Huff!! Så forferdelig trist!! Håper inderlig at dere får bedre nyheter i morgen!! Varme tanker sendes til dere!!!

Skrevet

Nei og nei!! Skikkelig trist.

Mistet selv i uke 13, men det er enorm forskjell til uke 20. At barnet ikke kommer er den værste beskjeden en vordende mor kan få.

Håper fortsatt at det er noen sjanse for at det kan gå bra.

Trøsteklem

Skrevet

Dette var utrolig trist. Ta vare på hverandre nå. Krysser fingrene for et mirakel i dag.

Trøsteklem,

Skrevet

jeg krysser også fingrene for et mirakel...

utrolig trist dette..det er jo nettopp dette alle frykter før ul, men samtidig vet man at sjansen er jo minimal.dette skulle ikke noen vært nødt til å oppleve, og ta evt valg i forhold til.

stor trøsteklem fra meg til dere!

Skrevet

Ber om et mirakel for dere!! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...