Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 I går var vi på UL. Er i dag 17 + 1. H*n var livlig, sparket og slo rundt seg da legen vekket h*n Men hvorfor kjenner jeg ikke sparkene? Jeg har jo sett at alt er i orden, og at det foregår noe der... Nå begynner jeg å bli utålmodig merker jeg Er det bare at jeg ikke skjønner hva som er spark? Jeg føler meg jo som en stor gassfabrikk, og det bobler mye i magen derfor.. så hvordan kan jeg kjenne forskjell? Regner vel egentlig med at det kommer etterhvert, har bare lyst å kjenne at det faktisk er noe der
Bassen&Spira <3 Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Fordi det er ikke vanlig å kjenne spark hver dag så tidlig. jeg er 23+4 å kjenner spark regelmessig, men de er like svake som da jeg var i uke 17.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg kjente spark fra ca uke 15, men jeg var 17+2 da jeg endelig skjønte hva det var, hehe. Det var visstnok tidlig, så bare slapp av. Babyen din er kanskje ikke sterk nok til å sparke så du kjenner det enda :-) Jeg har i hvert fall kjent spark hver dag siden da, og det blir bare mer og mer, og sterkere og sterkere, for hver dag!
VinterSol+2 Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 jeg har ikke kjent noe før uke 20 i første eller dette svangerskapet jeg. Som du sier, så bobler det sånn i magen at det er vanskelig å vite forskjell, dessuten så er jo baby så liten enda, at det ikke er nok Kraft i Sparkene, som Ole Brumm ville sagt. :-) ikke lenge igjen nå, regn med at du kan kjenne rundt uke 20, og så bør du kunne kjenne hver dag rundt uke 25.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2009 Takk for svar:) Da jeg har lest på sidene her tidligere har det virket som flestparten hadde kjent liv i uke 17-18. Men da er jeg mer rolig her og har noe å glede meg til UL (screening) den 16 juni, gleder meg til å se den lille igjen
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg var også på UL da jeg var 17+1. Masse liv i magen, men ingen spark. Begynte så vidt å kjenne noe i uke 20, men kjente det ikke skikkelig før uke 22. Var litt bekymra innimellom, men nå kjenner jeg det omtrent hele tida så vent, det er snart din tur
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 I mitt første svangerskap kjente jeg liv første gang i uke 17. Men det gikk lang tid mellom hver gang jeg kjente noe. Livmorveggen er jo fortsatt ganske tykk og babyen er liten så det er nok derfor du ikke kjenner noe enda. Daglig liv kjente jeg ikke før i uke 22. I mitt andre kjente jeg liv første gang uke 14-15, daglig fra uke 23. Nå kjenner jeg liv av og til selv om morkaka ligger foran denne gangen, er i uke 15. Men nå vet jeg jo hvordan det kjennes ut da.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 Leste et sted at de med sterke magemuskler kan kjenne liv senere enn andre... :-) Bare et lite forsøk på trøst... Jeg kjenner forresten heller ikke liv (selv om jeg ikke har sterke muskler :-. Vi er nok helt normale!
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Med nr 1 kjente jeg ikke liv før rundt uke 20-21. Skjønte sikkert ikke det før da. Men nå har jeg kjent liv siden uke 14-15. Er nå 17+4 og kjenner liv ofte. Så magen til og med bevege seg tidligere i dag. Det må ha vært "frøkna". Fikk vite at hun var ganske livlig på UL. Så hvis du venter din første bahøver du ikke å bekymre deg. Du kjenner sikkert snart forskjell på livet til den lille og boblene i magen din.
Irene Adler Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 Jeg er uke 19+3 og har ennå ikke kjent spark, men det er fordi morkaka ligger foran, mot magen og den polstrer for spark og bevegelse. Det er vanlig at de med morkake foran kjenner spark og bevegelse noe senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå