Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg laget en MeiTai til minstegutten når han var 3-4 mnd gammel etter mål som jeg fikk av en her inne. Den ble fin og solid, av typen formsydd (litt innsvinget midt på liksom), men altfor stor! Så den passet egentlig ikke helt før han ble året, nå som han straks er 2 år er den helt perfekt. For meg var MeiTai veldig behagelig å bære i, så kunne godt tenke meg å bruke det igjen, men siden den vi har er så stor, så skal jeg sy en ny og mindre til vesla som passer fra rundt 0-8 mnd tenkte jeg. Spørsmålene mine er da: 1. Hvor lang bør den være i "ryggen" altså lengde på hele tøystykket. 2. Den jeg har er jo som nevnt formsydd, noe som er ypperlig for å knyte den på seg på "tviste" måten, men hva bør jeg egentlig velge som passer til en liten baby, formsydd eller firkantet tøystykke? Hvordan knyter man evt for å knyte opp babyen slik at den sitter i froskestilling inni hele stykket om den er firkantet og ikke formsydd?
tvkrus Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg bare "rullet" mage belte opp på panelet når jeg tokk på meg den til ønsket lengde har en jeg sydde før han var født og bruker den ennå, han er 1år ,men ruller den ikke mer Jeg har ikke formsyd panel og har sjal stropper knyter san http://tettinntil.creocommunico.com/pages/MTsjalMage.php
tvkrus Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 og når han var var i froske stilling også på samme måten ,med beina i froske stilling
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har alt kjøpt inn stoff til ny, så da må jeg nesten bruke det, men takk for tips :-)
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Dytter denne litt jeg :-) Skulle gjerne visst ang størrelsen i hvertfall.
Brillefint - Jadda! Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har en BabyHawk. Den er ca 50 cm fra bunn til topp:) Den øverste delen er avstivet og kan brettes ned... Den delen er 15 cm. (35+15=50) Håper du forsod!
Brillefint - Jadda! Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Og bredden er forresten 40 cm. Denne er ikke formsydd. Så det går sikkert ant å gjøre den litt smalere!
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Tusen takk skal du ha! :-) Bare et lite spørsmål til; hvordan satt din baby i denne når han/hun var rundt 1-4 mnd gammel? Var 50 cm lengde altfor mye da, eller var 35 cm bedre?
temine Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Min er 48 cm lang i ryggen, og 39 cm brei. Ikke formsydd. Hodestykke på 19 cm høyt og 23 cm brett som kan kneppes av og på ryggstykket. Denne har jeg brukt på begge mine, knerten likte godt å sove oppi der som miniputt, jeg syns str var passelig. Storesøster sitter også oppi enda, på ryggen, 3,5 år,15 kg og 103 cm høy. Meget fornøyd med størrelsen altså
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Takk :-) Ser ut for at litt under 50 cm i lengden vil være veldig bra da, så da tar jeg rundt en 45-48 cm et sted, får se hva jeg får til :-)
Gjest Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Er ikke alltid så lett å beregne når man ikke er erfaren syerske nei, hehe... Siden ejg har en MeiTai til som er større, så gjør det ikke noe om min blir litt liten, for da har jeg en som passer godt til liten baby og en som passer godt når hun blir litt større :-)
Brillefint - Jadda! Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Når han var bitteliten så måtte jeg brette ned den øverste delen litt. Nå når han er 5 mnd har jeg den oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå