Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Skal sende en bunad i posten, lurer på hva måte å pakke bunaden er best på? Har aldri sendt klær i posten, og blir usikker på hvordan det er best å sende den? Pakke den inn i hva?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Du bør i allefall ha en dugelig forsikring på den hvis du skal sende den i posten! Ellers er det vel best med en slik stor eske som de bruker på husfliden for eksempel og be mottaker om å henge den opp med en gang den kommer fram. Men jeg vet virkelig ikke om jeg hadde turt å sende den i posten altså!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Snakk med de på posten og hør hva de anbefaler. Jeg har sendt bunadsveska mi i posten og spurte dem da. Jeg fikk beskjed om at vanlige pakker er forsikret inn til 10 000kr (hvis jeg ikke husker feil), så for meg var det ikke noe problem å sende det som vanlig pakke. Antar bunaden din koster mer enn det og da bør du nok sende det som verdipost, men vet ikke hvordan det fungerer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 En vanlig pakke er forsikret for inntil 10000 kr når den sendes i postens "røde eser" (Smartpost-esker). Verdipakker eksisterer ikke lengre, og du kan ikke dele den opp i og sende den i flere esker for å "øke verdien" fordi grensen på 10000 kr gjelder PR KUNDE (ikke eske) PR MOTTAKER PR DAG. Enten må du dele opp og sende over flere dager, eller så må du sende på annen måte enn med posten. DHL kan være en mulighet, men det er DYRT! Om man ikke skal bruke posten, er det beste å forhøre seg med et spedisjonsfirma for å finne en løsning. De er vant til å håndtere forsendeler, og det TAR oppdrag for private også, selv om 98 % av dagen brukes på næringsdrivende!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Ekspress over natten pakker er forsikret for 50 tusen. Men kan bli temmelig dyrt å sende. Litt avhengig av hvor langt den skal. Kommer fort oppi 5 hundre kroner. Bruk en godt teipet vanlig eske.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Og da har du forlatt Posten og gått over til BRING AS. Som er heleid av Posten, og med Posten som "kommisjonær" for sine tjenester (i den grad tjenestene ikke er en konkurrent til Postens egne tjenester). Slik er verden i disse privatiseringstider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå