Gå til innhold

Vondt i siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er nå i uke 22, den siste tiden har jeg vært veldig øm på høyre side av magen. Får også veldig ofte krempe lignende smerter visst jeg våkner av at jeg må tisse ol.

Har noen ide om hva det kan komme av? Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... er det liksom helt i siden eller på magen??? Jeg har og vondt.. det er på den ene siden av magen.. kjennes liksom veldig støl ut når jeg tar på magen! Er 23+4 uker på vei. Jeg er veldig plaget med kynnere, vet ikke om det kan komme pga dem.. at jeg blir lemster eller noe sånn!! hvis du har vondt helt i sida er det sikkert bare "vokse smerter" eller de båndene som utvider seg..

Skrevet

det ligger nede på høyre siden..ikke helt i siden som du sier, men ja du forstår sikkert. Det er sikkert bare ting som vokser og strekker seg, hun ligger for det meste på den siden også:) Ligger veldig lavt sier legen og det er ikke før den siste uken at jeg har kjent henne godt andre steder enn på høyre side:P nå er hun over alt til alle døgnets tider:P

Skrevet

okei =) Jeg har delt livmor, så jeg merker at jeg er mye større på den ene siden, når jeg ligger på ryggen har jeg en skikkelig hoppbakke på høyre side.. og det er på denne siden jeg er øm, så har sikkert noe med at ting strekkes mer på den siden.. men uff blir litt nervøs for ingenting jeg da!

Skrevet

Jeg nærmer meg også uke 22 men har i flere uker hatt vondt på nedre, høyre side av magen. Når jeg er rolig merker jeg ikke så mye men med en gang jeg går 100m og mer gjør det vondt, og jo fortere jeg går jo vondere gjør det. Og det er mer enn bare litt vondt. Det hindrer meg i å komme rundt rett og slett. Det har kun vært på høyre side, litt under eller i nedre del av baby-magen hele tiden.

Det kan jo ikke være babyen som gjør at det er vondt? Trodde først det var kynnere, men har så lest at de ikke skal være vonde og det er jo også rart at de bare kommer på den ene siden.

Skrevet

Er ikke noe greit hvis en føler at ting ikke er helt som de skal, du burde ta det opp m jordmor neste gang!! Kynnere skal ikke være vonde nei.. Noen ganger merker jeg kynnerene jeg har (litt ubehagelig) andre ganger merker jeg det ved at jeg tar på magen og den er veldig hard.. (har forresten fått beskjed om å ikke ta på magen mens en har kynnere, da dette stimulerer ett eller annet) Men jeg tror selv at grunnen til at jeg er øm er pga høyre side får gjennomgå mer enn den venstre, siden jeg som sagt har todelt livmor. Hvis jeg går tur eller lignende får jeg kynnere m en gang, så prøver å unngå dette..

Du er sikker på at det ikke er kynnere du har?? Kanskje du ikke merker de engang.. og at det er derfor du er støl/eller har litt vondt...

Skrevet

Har sett på flere innlegg om kynnere i dag og tenker at det kanskje kan vært kynnere. De oppleves på mange ulike måter skjønner jeg. Jeg har hele tiden tenkt at kynnere ikke er farlig, men en normal del av graviditeten. Men er det et signal om å ta det med ro????

Skrevet

Vet igrunnen ikke helt, det kommer vel ann på sammenhengen en får de i.. Har mye kynnere på natta og de er det jo ikke så mye å gjøre noe med, men når jeg er på jobb å får dem prøver jeg å roe ned litt.. det skal visst bare være positivt med kynnere, da vi får ei topptrent livmor til fødselen =)

Skrevet

Har vondt i siden jeg og...og nedre del av magen..når jeg reiser meg, snur meg om natten, går tur osv.... siden vi er flere som kjenner det er det nok normalt...masse som skal vokse der inne... bekymre meg for alt jeg også.... er 21+1 i dag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...