Gå til innhold

alt for at spiren skal sitte!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei på dere her også:D

lurer litt på hvilke forhåndsregler dere tar nå når dere er begynt på medisiner?jeg har sluttet å røyke og rører ikke alkohol før vi vet om vi nådde målet vårt eller ikke...det er vel noe alle gjør regner jeg med?

går dere turer spiser noe mer vitaminer eller andre ting som kan være gunstig?selv har jeg ikke vært så flink den siste tiden med turer men det gjøres noe med nå pluss at jeg tar gravid vit.omega-3 og ekstra folsyre(mannen min også)i tillegg skal han kutte kraftig ned på sigaretten!

kan det hjelpe å gi han zink og zelen også?

kan det være lurt å droppe kaffe,cola og erstatte det med vann eller juice?

hehehe ikke lett å skulle plutselig bli super sunn på en uke:D

var jo forberedt på august vi men sånn ble det jo ikke..heldigvis:D

noen andre som har noen gode tips og råd de vil dele hadde det vært hyggelig:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bidronningsgele...jeg brukte det i 3 måneder før vi starta med IVF.

Det sies at man må begynne å rense kroppen 3 måneder før forsøket starter...Men, men....Mannen min kuttet aldri ned på røyken, jeg tok en røyk om kvelden men eggene ble veldig fine...

Ja, selvfølgelig...har brukt gravitamin i 3 mnd. nå...

Skrevet

før ivf mener du før selve innsettingen eller før alt av medisiner?har tenkt på om jeg skal drikke rense te fram mot dagen eller kan det virke mot sin hensikt?

vitaminene jeg tar har jeg godt på i ett år omtrent.omega-3 i mange år.så de sitter i kroppen:)

har noen kapsler som heter bipollen..???redd for å pøse på med mase greier og liksom?er 50 prosent sjanse på første forsøk ett bra tall å få ang ivf eller er det ganske vanlig?hva fikk du?

Skrevet

Før selve innsettingen...jeg brukte ingenting da jeg starta med hormoner, bare vitaminer...Tror ikke bipollen og bidronningsgelen er samme ting:Bidronninggele

Bidronninggele - også betegnet som "kongelig føde". - et rent naturprodukt fra bikuba - er den forsaften som biene gir til kubens dronning. Denne blir langt større og lever 4-5 år mens arbeidsbiene lever 5-8 uker. Dronninggele er rikt på B-vitaminer. Forekommer både i kapsel-form og som Bidronninggele i honning.

Noe jeg fant på nettet:

Hei du! Jeg jobber ikke i helsebutikk, men har forhørt meg der om bidronningelé og svangerskap. Jeg ble også gravid like etter jeg begynte å bruke det Damen i butikken var litt usikker, men konkluderte med at siden gelén antakelig påvirket hormonene så tenkte hun at det kanskje var best å la være under graviditeten.. Da turde selvfølgelig ikke jeg å ta flere..!

Ifølge Volvat sine sider har vi 20-30% sjanse...Jeg har endometriose,mannen min har litt dårlige svømmere, men jeg ble likevel gravid på naturlig vis for 5 år siden....Kan ikke huske at vi noensinne brukte prevensjon :-) Da sparte vi litt penger til IVF i hvert fall,he,he,he....

Skrevet

det du sier der tror jeg faktisk ble skrevt om bipollen også det var noe med denne flygene vepsen ihvertfall hahahaha:) men dropper det.kanskje rense te kan hjelpe?vet du det da?hehehe:)eg vil vite alt i hele verden jeg hihihi:)

flott at dere klarte det på egenhånd da!!det tror jeg er sjeldent ved endo eller har jeg misforstått da?dette går nok bra skal du se;)

Skrevet

det er nok sjeldent, men det er ikke umulig :-) :-) Du kan høre med de på helsekost ang. rense te...vet ikke, jeg torde ikke blande noe som helst med hormonene...det er mer enn nok, tro meg :-) :-) :-)

Skrevet

hmm et spm, hvordan regner dem ut hvor mange % sjanse man har for å lykkes...fikk ikke noe beskjed ang det jeg..så måtte jeg jo inn på volvat sine sider men fant ikke noe der heller=S

Skrevet

Hei har 1 ønsker 2=) samme her forresten :-) :-)

Les dette:

Resultatene er meget sterkt betinget av kvinnes alder.Mer enn en tredje del av kvinnene som behandles på Volvat er 38 år eller eldre.

Gjennomsnitts sjanse for vellykket resultat med IVF eller ICSI i dag for en kvinne som er 35 år er 20%, dvs 1 av 5 forsøk. Yngre kvinner får et vesentlig bedre resultat. Fødselssjansen for kvinner som er blitt 40 år er ca 10%.

Faktorer som er positiv for resultatet:

- Kvinnens alder er under 35

- Mannen har normal sæd

- Kvinnen har født barn tidligere

- Når det kun er feil ved egglederne

- Kvinnen er sterilisert

Faktorer som gir gjennomsnittsresultater:

- Barnløshet av ukjent årsak

- Kvinnen har endometriose

- Mannen har noe nedsatt sædkvalitet

- Kvinnens alder er mellom 35 til 39 år

Faktorer som påvirker resultatet negativt:

- Kvinnens alder er 40 år eller mer

- Mannen har svært dårlig sædkvalitet

Av alle disse faktorer er kvinnens alder den mest utslagsgivende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...