Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Mamma kjøpte en sånn hånddukke sjiraff med rangle på som datteren min skal få når hun blir født. Den ble kjøpt på Nille. Men den kan ikke maskinvaskes eller noe. Det står; clean with a wet sponge. Hvordan ville dere rengjort den før babyen fikk den?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Til slik rengjøring vil jeg anbefale interiørrens for bil (kalles ofte "skumrens", er beregnet for tekstilseter i bil og andre tekstiler man ikke så lett kan putte i en vaskemaskin...) som kjøpes på nærmeste brukbare bensinstasjon. Spray på, arbeid skummet lett (LETT, en god del skum skal ligge igjen utenpå) inn med en tørr klut, vent så lenge som anbefales på boksen (varierer litt fra type til type, ofte 1-2 timer) og støvsug så grundig. Til slutt tørker du det siste støvet av med en LETT fuktet badesvamp (så lite vann som overhodet mulig),
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har gitt bedskjed om til alle mine nærmeste at jeg ikke ønsker annet enn kosebamse som kan vaskes. For ca.2 år siden så var det en artikkel om kosedyr som blir laget i kina f.eks og ikke kan vaskes, de er laget av gamle vegg til vegg tepper som er møkkete og erstøvete..Barn fikk utslett av disse.Kunne få tråder i munnen og hals..forde dette var så dårlig kvalitet. Så de er sikkert greie til pynt på en hylle, men ikke tett innpå barn..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Takker for svar. Så mer på lappen nå, og den var laget i Kina ja. La også merke til at det allerede var gått et lite hull på den. Så da er den vel av den sorten du leste om?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har kjørt de fleste bamsene i vaskemaskinen selvom det står at man ikke kan det. Har evt tatt dem i en vaskepose sånn at hvis de faller fra hverandre så ligger alle delene inni den. Hvis de blir ødelagte i maskinen, så er sannsynligheten for at babyen får det til å falle av deler også stor. Har ødelagt noen med piping i, men ellers har det gått veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå