♥ DAME Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hun har vært snill som dagen er lang, og plutselig kl 12 i dag begynte hun å gråte voldsomt. Hun far grått av og på og gjør det enda. Hun har ikke sovet noe. Hun har fått bra med melk, men sutter hele tiden på fingrene sine. Skal jeg gi henne mer melk hvis hun har vondt i magen? Er hun sulten når hun sutter på fingrene sine? Ga henne sukker vann isted, men det var visst ikke hjelp i Har også sluttet med melk og andre kumelk produkter i dag, men kan jeg fortsatt drikke Biola?? Håper noen kan svare meg på dette, griner jo når hun griner Er det kolikk hun har fått eller kan dette være et engangstilfelle??
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Hvis hun ikke har sovet enda, hadde jeg trillet meg en god lang tur. Legg et teppe litt rundt hodet slik at det er trygt å sovne, så blir hun i hvertfall ikke mer overtrøtt, for det er hun nok helt klart nå. Du sier ikke noe om hvor gammel hun er? Det er foresten ingen grunn til at du skal bråslutte med melkeprodukter før du ser at dette er vedvarende. Skal du kutte melk må du kutte allt med melk også smør o.l og det er noe jeg ikke hadde begit meg ut på før du er sikker på at du må det. Hvor ofte ammer du? De fleste skal klare seg med pupp annenhvertime (helst hver 3. time men ofte kvelden) og amme max 30 min tilsammen. Hvis hun gråter uten om dette, er det nok fordi hun er trøtt, har vondt eller trenger nærhet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Det trenger så absolutt ikke bety kolikk nei=) Hvis de har vondt i magen, ser du det ofte på dem, ved at de ofte krøker seg sammen og har tydelig vondt, presser mye osv... Husker fra da jenta mi var helt nyfødt at hun sugde noe febrilsk på hendene sine når hun var sulten, stappa dem inn i munnen og virket stressa hvis du skjønner...?
♥ DAME Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2009 Hei. Hun er 2 uker og 1 dag. Jeg ammer ca hver 2 time, men hun vil bare ha 1 pupp, så hun ligger og suger i ca 15-20 min. Mannen bærer henne nå, men hun hylskriker, jeg også Huff, synes dette er grusomt...
♥ DAME Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2009 MEN, skal jeg gi henne pupp når hun har så vondt i magen, eller blir det bare værre da???
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 De kan foresten også ha et enormt sugebehov, derfor begynte vi med smokk allerede fra han var 5 dager. Nesten gang begynner jeg på sykehuset, slik at brystvorta ikke blir så sår. De skal helst ikke bruke puppen som smok, da blir du fort sår.
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Hvor lenge siden er det du ammet da? Jeg hadde kansje ammet for å se om hun hadde sovnet....
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Tarmsystemet dems blir ikke utviklet før de er flere år gamle, så det vil komme sånne dager også uten grunn. Husker jeg ransaket hodet mitt for om det kunne være noe jeg hadde spist, men det er ikke noe vits. Bare være der for henne, og passe på at hun får nok søvn, nærhet og mat.
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 så hvis hun vil ligge til puppen så gjør det, men pass deg så de ikke blir såre.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 De får ihvertfall ikke vondt i magen av morsmelk, så det skader ikke å tilby puppen og se om hun vil ha mer mat. Hadde nok prøvd å puppe henne i søvn hvis jeg var deg, for hvis hun ikke har sovet siden 12 er hun sikkert trøtt nå. Enig med Neptunia om at du ikke bør begynne med drastiske kostholdsendringer riktig enda, fordi små babyer vil ha en del magevondt nesten uansett=)
lamor Skrevet 3. juni 2009 #11 Skrevet 3. juni 2009 hadde du en tøff fødsel ?? Det kan vere at hun har vont i ryggen sin, ev tarmsystemet dersom de har det. Da kan det hjelpe med kiroprakor eller fotsone behandling. Ellers så ser jeg ikke at noen skriver at hun kan ha en øke dag. Dvs at hun trenger mer mat og da må hun få puppe så mye hun vil slik at produksjonen øker.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 Snuppa her skreik mye de første ukene. Fant ut i ettertid at hun nok hadde økedager. Hun ville bare ha pupp hele tiden! Jeg gav henne ikke så ofte som hun ville ha, for svigers klaga på at jeg gav henne for mye mat. Men hadde jge ikke vært så usikker hadde hun fått mat i massevis.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Prøv å ta det med ro, vær hos henne så hun føler seg trygg, gi henne mat vis hun vil ha og prøv å få henne til å sove. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men Jeg var og fryktelig usikker i denne perioden, man får helt vondt i magen... men det går seg til etterhvert
♥ DAME Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2009 lamor. Jeg hadde egentlig ikke en tøff fødsel, gikk ganske fort da jeg fikk pressrier Men hun har litt gullsott, hvis det kan være at hun gråter....
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #15 Skrevet 3. juni 2009 Gulsot gjør ikke at dem gråter. De kan sove litt mye og evt ikke få i seg noe særlig mat, men dette skal man heller ikke stresse med før det har gått lang tid, og de hadde ikke sendt deg hjem hvis ikke verdiene var i orden. Prøv å ta en dag om gangen, og se etter problemer hvis de vedvarer over tid feks 1 uke.
Lillepusen-78 Skrevet 3. juni 2009 #16 Skrevet 3. juni 2009 Støtter den med økedager. Gutten min hadde en slik periode da han var drøye 2 uker gammel. Hadde knapt avsluttet en amming før det var på'n igjen. Trodde jeg skukke bli gal. Og lille knerten min bare gråt og gråt, med unntak av når han fikk mat. Jeg ville definitivt tilbudt puppen når hun gråter, selv om det er veldig kort tid siden hun fikk sist.
Lillepusen-78 Skrevet 3. juni 2009 #17 Skrevet 3. juni 2009 Ville bare legge til noe.... Han var ganske så fredelig frem til disse økedagene kom, og da den urolige perioden var over (ca 4 dager), ble han mye roligere igjen. Ganske brå endring her også, med andre ord.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juni 2009 #18 Skrevet 3. juni 2009 Du må bare prøve deg fram. Gi henne pupp om hun vil ha, og se om du klarer å finne ut om hun har vondt i magen. Jeg fant fort ut om tulla mi hadde vondt i magen ved å bøye knærne hennes opp mot magen hennes(slik at det et lite press mot magen hennes). Da skrek hun som oftest enda kraftigere, men luften kom iallefall ut da.. Og skrek hun ikke kraftigere når jeg gjorde det så hadde hun ikke vondt i magen..
LilleBjella Skrevet 4. juni 2009 #19 Skrevet 4. juni 2009 Gutten min hadde en del magevondt da han var så liten. Han skrek ikke, men hylte og hvinte til og trakk bena oppunder seg. Ble rød i ansiktet, og hadde det tydelig ubehagelig. Det hadde ingen sammenheng med hva jeg spiste. Babyer har ofte et umodent tarmsystem og litt mageknip de første ukene. Jeg ammet som før, og det gikk gradvis over. Han fikk vondt i magen sånn rundt, fire, fem seks på ettermiddagen, og så varte det et par timer. Men det var definitivt ikke kolikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå