Gå til innhold

Svigermor: "Slapp av! Ingen har dødd av hudkreft ennå!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun og jeg kommer dårlig overens fordi hun ikke respekterer meg. Hun er snill som et lam når mannen min er der, og sier masse fint til meg. Når han ikke er der kommer spydighetene haglende. Likevel vil jeg at lillegutt og hun skal ha et forhold, og har svelget mang en kamel pga. det.

Nylig ville hun gjerne passe ham. Jeg har vært litt skeptisk til det tidligere fordi hun har mye rart for seg. Hun ba meg legge lillemann på maven i senga da han kastet opp i to måneders-alderen, og lot ham suge på en sjokobit da han var tre ("stakkar mamma unner deg jo ikke noe godis, jo"). Nå ble det sånn at hun passet ham i tre timer likevel, og da vi kom for å hente ham var han blitt skikkelig solbrent (er nå 7 mndr.). Jeg ble forbanna og lei meg, for han hadde det ikke noe godt. Mannen min spurte hvorfor hun ikke hadde holdt ham unna sola eller brukt solkremen jeg maste på at hun måtte smøre med. Da sa hun at unger har godt av litt sol. "Men han er jo solbrent jo!" Sa jeg. Da skreik hun nesten tilbake til meg at "Slapp av! Ingen har dødd av hudkreft ennå!".

Hva gjør jeg nå? Jeg har ikke lyst til at hun skal passe ham mer, og dessuten har jeg lyst til at hun skal forstå hvor alvorlig det er for en baby å bli solbrent. Er det noen som vet noe om hudkreft som kan gi meg noe fakta om det slik at hun kan forstå at det faktisk er farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da svarer du: "Og hvorfor trenger HAN å bli den første?"

Skrevet

Er jo helt bak mål å påstå at ingen har dødd av hudkreft, for det har det jo!! Er jo totalt unødvendig å få en unge til å bli solbrent, og ikke er det særlig heldig både med tanke på ungens ve og vel, og fremtidige hudskader.. Men hjelper det å si noe til henne da? Ut i fra det du skriver virker hun jo ikke som verdens mest mottagelige person...

Kanskje heller sende en faktabrosjyre om barn, sol, hudkreft. Hender det hjelper at fagpersoner uttaler seg, slik at det ikke blir noe som du "har funnet på"..

Høres ut som en slitsom svigermor... :oP

Skrevet

Leste bare overskrifta, men FOLK DØR AV HUDKREFT! Svigermor døde av hudkreft, hennes mor døde av hudkreft. Det er slett ikke uvanlig å dø av hudkreft!! For en påstand!!!

Skrevet

Det er jo bevist at solbrenthet i barndommen kan føre til hudkreft senere i livet. Og hudkreft er slett ikke uvanlig dødsårsak!

Skrevet

Det er DIN unge så DU bestemmer. Hun klarer tydeligvis ikke å innrette seg. Da hadde det ikke tatt med fem flate å nekte hu å ha han alene.

Skrevet

Hudkreft eller ikke, stakkars baby..hvor vondt er det ikke å være solbrendt da....smøre på masse alovera da..Jeg hadde bare ungått henne hvis det ikke er noe familie middager og slike ting til ungen blir større, da vil han sikkert vike unna selv forde hun ikke er noe snill.

Og spørr hun om å passe så kan du jo si at det ikke er nødvendig, at dere evt har planer..Og greit at du og mannen din snakker om dette og er enige om hvordan du ønsker det i forhold til svigers.

Sjønner at du vil at ungen og bestemor skal ha et slaks forhold, men når det er på grensen til mishandling så er jo ikke det greit

Skrevet

404 Not Found

Resource /vp/multimedia/archive/00003/Barn_og_sol__2005_let_%203361a.pdf not found on this server

Skrevet

Ingen har dødd av hudkreft ennå!

Det tror jeg ikke arbeidskollegaen til mannen min ikke viste, så han gikk henn og døde... Ikke fylt 30 år. Søk på malignt melanom, så finner du nok noe fakta til henne. For ei idiotisk dame. Hadde ikke tiltrodd henne å passet flere ganger nei!!!

Skrevet

Takk for alle svar!

Mannen min støtter meg, men sier samtidig at moren ikke gjør noe galt med vilje, for hun mener det vel. Det er irrelevant, synes jeg, for lillegutt ble solbrent uansett. Hun tar så rare avgjørelser av og til at jeg nesten begynner å lure på hva som er galt. Vi har mindre og mindre kontakt med henne pga. hvordan hun er mot meg, men problemet er at hun drar hele slekta med seg på at vi er så "spesielle" og inkluderer henne så lite. Men uansett hva jeg gjør så er det feil, fra påkledning til lillegutt til hvordan vi velger å oppdra ham.

Uff, ikke så lett det her. Men takk for svar igjen! Det er godt å ta ut frustrasjonene sine her inne!

Skrevet

Nei, det er ikke relevant at hun ikke mener noe vondt med det. Fakta er at hun ikke respekterer dere som foreldre, og at dere bestemmer over deres barn.

Alle barn har godt av litt sol på kroppen, ingen tvil om det. Men det er stor forskjell på litt sol og bli solbrent. Er ungen solbrent har det blitt for mye sol. Og når de er små er det ekstra viktig at huden ikke blir brent.

Hun burde vært mer ydmyk og beklaget seg. Var det meg ville jeg virkelig ikke latt henne passe ungen alene - dere vil jo ikke kunne slappe av da uansett.

Høres ut som hun trenger å settes på plass, og forså at hennes fikse ideer ikke går foran foreldrenes ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...