Gå til innhold

junijentenes fødselshistorier


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppfordrer alle som ønsker å dele fødselhistorien sin med oss andre om å gjøre det:) er så spennende å høre hvordan det går når endelig dise små leieboerne i magene våre kommer til verden!

lillegutten min har ikke kommet enda, men venter i spenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var min 3. fødel og den forløp omtrent som den forrige.

Skjønte tidlig på dagen at noe muligens var på gang. I seks tiden på kvelden var jeg ganske sikker. Kl halv ti på kvelden var riene så vonde og kom med bare få minutters så da tok vi turen inn til Ahus. Var der ca. kl 22.00 og hadde 4 cm åpning. 23.15 var det hele over og vidunderet ble lakt på min mage:-) Ingen komplikasjoner, bare sinnsykt vondt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor torsdag formiddag, ble sjekka og fikk beskjed om 3 cm åpning.. Hun tøyde også litt mens hun sjekka...

Gikk med svake murringer resten av dagen.. Natt til fredag våkna jeg halv 5 av jeg måtte tisse... Idet jeg reiste meg opp i senga, hørte jeg at hinna sprakk og vannet gikk... Ringte føden og fikk beskjed om å begynne å kjøre tilo sykehuset (1,5 - 2 t kjøretur).. Hadde ingen rier.. Fortsatt bare svake murringer...

Begynte å kjøre ti over 5... Etter 20 min med kjøring kom riene, og de kom som hagl.. 5 minutter etter var det 2 minutter mellom hver rie, og de varte i 1 min.. Da ringte jeg etter ambulanse, som møtte oss etter 20 min til med kjøring..

Riene ble bare sterkere og sterkere, og ambulansen måtte kjøre med blålys og låg i 100-120 km/t utover...

5-10 min før vi var fremme på sykehuset begynte jeg å kjenne pressriene... Ble trillet inn på fødestua ti over halv 7, og 5 over 7 var snuppa ute.. :)

Så det hele varte i 2,5 time fra vannet gikk til hun var ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på følelsen hele søndagen at det kom til å bli snart. føltes liksom som om ungen datt lengre og lengre ned hele dagen. ingen rier nei, men bare en følelse.

så gikk vi å la oss og tenkte at en ladning ville hjelpe det hele til å starte ;-)

og 2 sekunder omtrent etter så var den første ria der...og da var jeg ikke i tvil egentlig om at nå var det i gang. så fikk jeg et par med 10 min mellom og som varte rundt 1 min. så stod jeg opp uten å si fra til mannen min. måtte liksom sjekke om det vedvarte. men da kom det plutselig noen falske imellom og ble bare rot, så jeg la meg igjen. og da var det 10 min mellom igjen.

jeg ringte føden og fikk beskjed om at vi kunne bare kjøre selv. vi har en times kjøring da. men jeg fortalte også at jeg har født fort før også. men da kunne jeg bare ringe på igjen så skulle de sende sykebil. så vi kjørte da i 3 tia. men etter 10 min kjøring var jeg allerede nede på 5 min mellom og ringte amk sentralen og fikk beskjed om å kjøre videre til sykebilen kom. så etter halve turen og med 2 min mellom riene så kom sykebilen og det gikk i rasende fart til føden.

da jeg kom inn hadde jeg 9,5 cm åpning og lilleprinsessa kom 04.57. uten noen komplikasjoner.

dagen etter dro vi hjem igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...