Gå til innhold

Noen som har erfaring med bæresjal?


rakas

Anbefalte innlegg

Jeg sliter endel med ryggen og har hørt at man da helst bør bruke bæresjal, ikke baby bjorn.

Er det noen som har erfaring med dette, eller har hørt noe om det? Er sjalene gode å bære barnet i? Hva med knytesjal vs. ringsjal - hva er best? Finnes det flere forskjellige sorter sjal?

 

Synes det er så utrolig mye utstyr å sette seg inn i. Takk og lov at vi har barnimagen.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har brukt ringslynge og mei tai, og har vært kjempefornøyd med begge to. Brukte slyngen til den nyfødte, og så mei tai helt til han ikke gadd å sitte på ryggen lenger. Det fine med begge to, er at du får vekten fordelt på en helt annen måte enn du gjør med Baby Björn. Personlig fikk jeg bare vondt i ryggen og ble fort sliten av Baby Björn, og ikke følte jeg at han satt særlig godt i den heller. Men med både ringslynge og mei tai følte jeg at jeg hadde full kontroll. Det fine med ringslyngen var også at jeg kunne amme i full offentlighet uten at noen så noe som helst, da babyen var godt skjult av stoffet.

 

Hvis du har mulighet til å låne av feks venninner som allerede har slynger elller sjal, så kan du jo evt prøve deg fram litt?!

 

Selv skal jeg i hvert fall kose meg med begge deler når jeg har født igjen, og gleder meg veldig. Kan jo også nevne at jeg ofte passet en jevnaldrende med min sønn, og da gikk jeg med den ene i vogn og den andre i mei tai uten at jeg på noen som helst måte ble sliten av det :-)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

 

Jeg har ingen venninner som har sjal eller mei tai, men slik du beskriver det høres det jo perfekt ut for meg! Tror jeg får investere i en slynge til og begynne med iallefall. Høres litt skummelt ut med de man skal knyte selv - hadde vært redd for at jeg ikke hadde laget god nok knute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene er det litt rart å skulle knyte... Var det samme med mei taien.. Den skulle jo krysses på ryggen med babyen i osv. Men det lærer du kjempefort! Før du vet ordet av det er teknikken der og det tar 2 sekunder å få den på!

 

Tror ikke di blir skuffet verken med slynge eller mei tai! Alle jeg kjenner som har brugt begge deler har vært kjempefornøyde i hvert fall! Og så har man hendene fri mens man likevel har babyen med seg. Det er helt genialt! Jeg har nå sydd meg mange mei taier så jeg har til matchende antrekk, hehe! Synd det er så lenge til oktober...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe mønster på nett :-(

Var så heldig å ha ei venninne som sydde mei taier, og hun ga meg et mønster. Evt. kan du jo kjøpe en og bruke som mal?!

 

Uansett er det kjempegøy å sy dem, og jeg må vel innrømme at det er lett å ta av med alle de lekre stoffene som finnes... har nå også sydd til venninner som har født, og det har blitt en utrolig populær gave.

Nå forventer jo alle de gravide å få en, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her finner du masse masse info:

 

http://www.tettinntil.no

 

Der er det og mønster til mei tai!

jeg har burkt elastisk sjal, ringslynge, mei tai og ergo! Alt fungerer veldig bra, kommer an på hva man liker best! Å knyte er ikke noe problem etter en stund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...