kruta78 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Sist gikk jeg over og måtte bli satt igang. Dette ønsker jeg ikke skal skje igjen, vil at ting skal skje naturlig. Har hørt om at noen går til akupunktør for å få fortgang i prosessen og slippe å gå på overtid. Noen som har prøvd/skal prøve dette? Er det å anbefale?
bondeknøl Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har termin om 2 dager, og har gått til modnigsakupunktur siden uke 37.. Jeg har trua på detta i hvertfall.. Merker det så godt når jeg sitter der med nålene og en stund etterpå at de funker... Menssmerter og murringer i rygg osv.. Jeg har gått med rier nå i et døgn omtrent, og tror ikke det er lenge igjen til fødsel det skader jo uansett ikke å prøve! *tommel opp for akupunktur* (",)
kruta78 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Skader jo ikke prøve, men koster no litt da:) Vurderer sterkt å prøve det! Har du gått til en vanlig akupunktør, eller har du gått til en som er jordmor også? Du sier du har gått siden uke 37, er det en gang i uken eller?
lykkeligV Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har tatt modnings-akupunktur siden uke 35+? og er i uke 37+3 nå. Har gått dit kanskje 5-6 ganger, og merker at det virker. Får skikkelig mens-smerter, murringer og kynnere mens jeg har i nålene. Kynnere kommer nå veldig ofte. Dette har jeg virkelig troen på =) Ja, det koster, men jeg tror det er verd å prøve. Jeg er førstegangs. (Akupunktøren sier også at jeg reagerer veldig bra på nålene.)
bondeknøl Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 jeg har gått dit en gang i uken ja jeg går dit egentlig for bekkenløsning, så setter hun noen nåler ekstra. gratis hun er jordmor, vært avdelingsleder på fødeavd her
sirkeline77 Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har stor tro på akupunktur! I følge min jm er det forskning som viser til at de som har gått til fødselsforberedende/modningsakupunktur fra uke 37, i gjennomsnitt har 2,5 time kortere fødsler enn de som ikke har tatt det! Men det er viktig å huske at det gir ingen smertelindring i så måte, men den hjelper til med modningsprosessen slik at åpningstiden blir kortet ned. For mitt vedkommende er jeg ikke tvil -jeg skal ha de nålene selv om det koster litt, for kan man korte ned på tiden blir det jo "nesten" som smertelindring alikevel....!
Mor til 2 og et nurk i magen Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg bestillte tid for modningsakupunktur i dag;-) Jeg gikk 7 dager over med den første og 11 dager med nr.2. Absolutt de verste dagene i hele svangerskapet mener jeg! De vil ikke starte med modningsakupunktur før du er kommet til uke 38, og hun mente 3-4 ganger ville gjøre susen... Ser ikke helt for meg at jeg ikke skal gå over tiden, men krysser fingrene!
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Jeg er nå 4 dager over tremin og får akupunktur på sykehuset. Skal ha gang nr 4 idag. Har hatt ca 1 uke mellom de første, men nå ville de ha litt mer intensitet og setter annen hver dag! Har masse kynnere og nedpress, men ingen fødsel her......
Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Jeg fikk modningsakupunktur på slutten av forrige svangerskap. Startet behandlingen da jeg var 14 dager på overtid og fikk akupunktur tre dager på rad. Ble ikke moden i det hele tatt. Ble i tillegg strippet, uten at det hjalp. Ble satt igang vha drypp 19 dager over termin. Nå sitter jeg her igjen, 11 dager over termin. Har ikke troen på akupunktur, så det dropper jeg denne gangen. Skal strippes i morgen.
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Har gått til fødselsforberedende akupuntur siden rundt uke 34/35 om jeg ikke husker feil. (1-2 ganger i uken) Termin i dag, så vi får se om det skjer noe snart ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå