Gå til innhold

overgansstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir det beregnet som inntekt?? vil jeg på tidsbegrenset ufør å overgangsstønad få lån.jeg har over 20 000kr i mnd å 500 000kr i egenkapital..husbanklån tenkte jeg på..trenger 1 million i lån..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om banken vil gi deg lån basert på dette ettersom begge inntektene er tidsbegrensede. De vet jo ikke om du vil være i stand til å betjene lånet når f.eks de 3 årene med OS utløper. Vil du bli arbeidsfør igjen? Hvis ikke, vil du kunne betjene lånet med den evt. uføretrygden du vil få? Hva er jobb/lønnsutsiktene dine dersom du skal ut i jobb igjen etter hvert? Noen banker vurderer alt dette nøye, andre ser bare ordet "trygd" og sier blankt nei. Finn hvertfall en bank der de har kundebehandler du kan avtale et møte med. skriv også opp et nøye budsjett, og gjerne et regnskap, som viser akkurat hvordan du vil greie deg utifra ulike scenarier. De 500.000 i EK er absolutt positivt.

Jeg fikk allernådigst 1,1 mill i lån med 100% jobb + barnetrygd, bidrag og stønad til barnetilsyn, da har jeg ca 26000 utbetalt i mnd tilsammen, samt 500000 i EK, så 1000000 er muligens litt mye. Jeg fikk lån i Handelsbanken og Fornebubanken (byttet fra den ene til den andre etterhvert), så du kan jo prøve der. Noen steder kan du også søke Husbanklån med trygdeinntekt.

Skrevet

Ja, os blir beregnet som inntekt ( i budsjettet ble utvidet barnetrygd og barnebidrag kalkulert med)

Du kan søke startlån (ta kontakt med kommunen) Jeg er i nesten samme situasjon, tidsbegrenset ufør med os. Jeg fikk innvilget startlån på 1.7 mill.

Skrevet

hei..jeg ringte kommunen(Husbanken) i dag å fortalte at jeg var på tidsbegrenset ufør og hadde overgangsstønad.og da bare lo han i telefonen å sa at så lenge jeg ikke hadde fast inntekt så ville jeg ikke få lån.å desutten så hadde jeg alt for mye egenkapital..uff så dette ser mørkt ut.jeg får vel leie som mange andre må...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...