Gå til innhold

Jeg var den eneste som ikke ble invitert i bryllupet.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk på videregående var vi en venninnegjeng på 8 jenter som brukte å henge sammen mye. Etter videregående flyttet de fleste av oss ut av bygda.. 4-5 til østlandet og de andre spredd utover i verden.. Likevel har vi holdt på kontakten jevnt over de siste 6-7 årene.

Jeg flyttet tilbake til bygda etter at jeg fikk barn, og har vært den eneste som har bodd her av den gamle venninnegjengen. Men vi har alltid møttes når de har vært her på ferie osv..

Nå har altså den første av oss gifte seg (og t.o.m her i hjembygda).. Og så viser det seg at av venninnegjengen på 8 var jeg den eneste som ikke ble invitert i bryllupet...

Kjenner jeg er ble veldig skuffet og lei meg.. Hun er kanskje den av venninnene jeg har hatt minst kontakt med, men likevel.. Hun ble invitert da vi hadde dåpsfest for ungene våre feks... Så liksom på det som en selvfølge at alle skulle få komme om jeg først skulle be noen av vennene mine...

Men slik så visst ikke hun det... Føler at hun gjorde det så veldig tydelig at jeg ikke blir sett på som en del av den gjengen lenger... :(

Føler meg nesten litt utstøtt og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet:( kjipt å få det sånn smekk i fjeset...

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jøss...så merkelig...skjønner veldig godt at du reagerer. Det hadde helt sikkert jeg gjort i den situasjonen også.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skjønne at du er skuffet!

Skrevet

Jeg innviterte deg ikke fordi mannen min ikke ville ha deg med i bryllupet. han liker deg ikke

Skrevet

Uff.. Ja.. Hadde det vært en til av oss som ikke var invitert hadde jeg nok ikke reagert like sterkt..

Men det er godt mulig det er fordi det ikke har vært så lett å holde kontakten etter at jeg fikk barn.. Lite fritid (har av og til ikke hatt mulighet til å møtt dem når de har vært her pga manglende barnevakt)og dårlig økonomi (har ikke hatt råd til å reise på besøk osv..)..

Men trodde ikke jeg kom til å bli "utstøtt" av den grunn! :(

HI

Skrevet

Greit at man blir lei seg,- men man trenger ikke analyser og vri og vrende på temaet hele tiden etterpå for det..

Det ble som det ble, og du sa jo at det var hun du hadde minst kontakt med,- og hun følte da kanskje at hun har flere venninder på samme "skala" som hun regner deg og at det da hadde blitt for mange.. Hva vet jeg,- og hva vet du.

Du valgte og invitere henner, hun valgt ikke å invitere deg tilbake,- men det skal da ikke spille noen rolle i det store og det hele. Man kan da ikke tvinge venner til å invitere en til ulike arrangement bare fordi DEN vennen blir bedt?

Igjen, greit og bli trist, men sånn var det bare, nå får du fortsette livet som før, med de venner du har,- også hun som giftet seg,- og ikke dvel ved sånne ting...Kanskje er det nettopp din "evne" til åskulle vite "hvorfor" om alt som gjør at du ikke ble bedt..Hvem vet. Men TRENGER du på død og liv å vite noe mer enn at det ble sånn? MÅ man ihjelanalysere det og kanskje planlegge en "Hevn"??

Folk som spør HVORFOR om alt mulig som blir sagt, hørt, gjort og planlagt kan være slitsomme i lengden..MAn sier som man sier, gjør som man gjør. og ofte har man ikke en "dypereliggende" plan med det..Noen gang sier og gjøre man ting som i etteritd kunne vært sagt/gjort annerledes, men sånn er det nå bare..Man trenger ikke bruke mer tid på å tenke på det som er sagt og gjort.....

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg er den eneste i familien som ikke er invitert til broren min sitt bryllup i August. Dette er angivelig fordi jeg har vært slem mot pappa, men jegh ar ikke vært på langt nær så ubehagelig mot pappa som han har. Jeg er ikke såret men jeg må si det er merkelig oppførsel.

Skrevet

Synes det faktisk er litt tankeløst og slemt å utelukke én. Jeg ville ha bedt alle eller ingen om jeg skulle giftet meg uansett om en av dem var sklidd litt unna.

Skrevet

Du skriver jo selv at hun er den du har hatt minst kontakt med. Alle må prioritere når de skal sette opp gjesteliste, og å invitere noen bare fordi resten av "gjengen" inviteres blir jo sikkert feil for noen, når de evt har og ønsker å ha kontakt med de andre, men ikke har særlig kontakt med enkelte. Da vi giftet oss inviterte vi bare venner som vi såg for oss at vi kom til å ønske å holde kontakt med fremover i livet, uavhengig av hvor vi bor, og inviterte ingen gamle venner som vi gradvis har mindre og mindre kontakt med. Slik er livet. Dumt å bruke energi på å føle seg utstøtt, finn heller ut hvilke venner du ønsker å bruke tid og energi på i ditt fremtidige liv.

Skrevet

Eh.. Skjønner da veldig godt hvorfor HI synes dette er fortvilt! Av 8 venninner så er hun den eneste som ikke blir bedt! Attpåtil skal bryllupet holdes der hun bor?? Det er en selvfølge at HI vil få vite om bryllupet når den finner sted på bygda der hun har bosatt seg. Det hadde vært anderledes om bryllupet ble holdt i utlandet ett sted. Da kunne man kanskje tro at de tenkte på hvor vanskelig det ble for HI å komme med barn og det hele..

Synes dette var USSELT gjort av venninnen din. I vår gjeng er det ALLE eller ingen. Vi andre skjønner såklart om to venninner har ett bedre forhold og hun er den eneste som blir bedt pga utgifter osv, men her ser jeg INGEN unnskyldning.

Håper for guds skyld hun har en god grunn, men kan desverre ikke komme på hva det kunne være.

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke bedt henne på noe mer som hadde med min familie å gjøre.

Skrevet

byllupp er noe drit hva invitasjoner angår... Hadde også tenk å invitere den gamle venninnegjengen, men så var det følge,da.. Man "må"jo be med følge og det hadde vi ikke råd til..Uten følge så blir folk sure for det.. Endte med at vi fikk ekstra penger, vi inviterte med følge og det kom folk i brylluppet mitt jeg ikke har snakket med verken før eller etter og som jeg strengt tatt ikke tåler trynet på...

Skrevet

Fy søren så leit! Skjønner kjempegodt at du blir lei deg.

Jeg ville ikke ekskludere noen i bryllupet mitt og inviterte absolutt alle i den gamle jentegjengen, selv om jeg ikke er nære venner med noen av dem.

Jeg synes faktisk at du kan spørre hvorfor, dette blir jo trist framover når dere møtes også, og spesielt siden bryllupet skal holdes i bygda

Skrevet

Dette ble feil, jeg mente ikke at jeg ikke er nær venn med noen av dem, men ENKELTE av dem. Noen av dem ER jeg nær venn med

Skrevet

Da vil jeg tro at du vil bli invitert når DE skal gifte seg. I en såpass stor venninnegjeng er ikke det unaturlig at ikke alle har like god kontakt. Hun synes tydeligvis ikke det gjør noe å ekskludere dem hun har mindre kontakt med, så da vil hun heller ikke føle på det om du velger å ikke invitere henne, og evt andre i samme gjeng du egentlig bare snakker med når dere er samlet alle sammen, og aldri ellers. Prøv å ikke ta deg nær av det, men velg heller å fokusere på å holde god kontakt med de av jentene i gjengen som du faktisk ønsker å opprettholde god og nær kontakt med fremover.

Skrevet

Har faktisk opplevd det samme selv. Vi var en venninnegjeng på 5 stk. Jeg var 1 år yngre enn de 4 andre.

Når den første giftet seg så ble de andre 3 inviterte, men ikke jeg. Alle bodde sprendt i landet, så hadde avstandskontakt alle sammen.

Hun skrev i et brev til meg før bryllupet at hun skulle gifte seg og dato.

Så da jeg spurte de andre om vi skulle spleise på gave da jeg fant ut de hadde blitt invitert og ikke jeg. Så da droppa jeg like greit gaven også.

Da nr 2 giftet seg ble jeg invitert da :D middag og hele pakka. så er 2 av 5 som er gifte.

Det er flere år siden de giftet seg, og nå idag så har vi lite kontakt. Hadde mere på det tidspunktet hun giftet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...