Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 500 000kr i egenkapital.tidbergrenset ufør på 180 000kr i året.overgangsstønad på 5000kr i mnd.dobbel barnetrygd.å bidrag.tilsammen har jeg ca 22000kr i mnd.regnes overgangsstønad som inntekt??vil jeg få lån på en million i husbanken..noen som vet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men ville ikke tro det egentlig. Mye av din inntekt er jo midlertidig og da tror jeg ikke de tar særlig hennsyn til det + siden du er ufør er vel fremtidig inntekt ikke særlig forventet til å forbedre seg.

Men hør med de, du har jo en grei egenkapital og siden din ufør er tidsbegrenset, så betyr vel kanskje det at du kan forvente å bli friskere og dermed tjene mer i fremtiden?

Lykke til :-)

Skrevet

det er jo ille.jeg har akkurat solgt boligen min.har alltid betalt alt i tide aldri innkasso.og i tillegg nedbetalt lånet mitt.....surt hvis jeg må ut på leiemarkedet da kunne jeg like gått kasta pengene rett i dass..

Skrevet

Hvis du kan vise til at du alltid betalte for deg tidligere og hadde da samme inntekt som nå, har du jo en sterkere sak.

Hvis du først nå gikk fra full inntekt til stønader, er ikke saken like sterk.

Hvor mye hadde du i lån på forrige leilighet og hadde du de samme stønadene da som nå eller hadde du full jobb da?

Skrevet

Med din EK ville du sannsynligvis fått et 750000-800000 i kommunene her, siden du ville fått bekreftelse fra kommunen om at du som enslig mor og tidsbegrenset ufør var prioritert gruppe. I tillegg kunne du nok søkt 200000 i startlån via kommunen (av husbankmidler) om ikke DU hadde hatt boliglån tidligere.

Undersøk litt i kommunen (boligkontoret, ofte en del av helseetaten, kan også ligge under teknisk etat, sentralbord/servicetorg veileder) hva du få. I mange tilfeller SAMarbeider kommune og Husbank om finansiering av leiligheter som delprosjekter i hovedprosjekter som UTAD framstår som helt vanlige byggeprosjekter. Et eksempel fra en annen kommune i fylket her på et slikt prosjekt finner du i linken nedenfor. Hadde du her hatt status som innbygger/"prioritert gruppe" i denne kommunen og evne til å betale lånet tilbake (undersøkes av husbanken) vlle du fått lån.

http://prosjekter.a-utvik.no/mainpage.aspx?id=36

Skrevet

jeg fikk lån i postbanken for 6 år siden .da hadde jeg fast jobb.etter det har jeg vært ute av arbeislivet.regner med jeg blir varig ufør.eller tilbake på attføring atter en gang..ungen min er bare seks mnd.så vil jo ha overgangsstønad en stund til..men jeg vet ikke ..det er vel vanskelig desverre:/

Skrevet

Husbanken så på venninen min sin overgangstønad, barneidrag og lån og stipend fra lånekassen som inntekt. Hun fikk lån på 700000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...