Tante Gustava Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Lillebror i magen er betydelig mer aktiv enn storebror var. Storebror kom også ut som et lite sovedyr, og alt har vært rolig og behagelig hele veien med han Så nå lurer jeg på om lillebror kanskje blir en aktiv og urolig liten krabat som ikke vil sove el.l... Hvordan er dere som har flere barn sine erfaringer?
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Vil ikke si urolig baby, men aktiv i magen = aktiv baby stemmer godt her i huset :-) Storesøster var aktiv på innsiden, og har vært i farta siden hun kom ut også. Som baby var hun ikke "urolig" eller "vanskelig", men hun var langt fra ungen man kunne legge under babygymmen og så slappe av litt. Hun ville opp og fram, tidlig ute motorisk, ville sitte (så stå) på fanget, være med der det skjedde, og sov lite i slengen på dagtid, men heller litt oftere lurer.. Så lenge vi tok hensyn til hennes personlighet og ønsker var hun strålende fornøyd og bare smil og glede. Lillesøster i magen virker å være på samme måte, lurte lenge på om det var hekkeløp hun øvde på der inne, men nå har jeg konkludert med at det må være stavsprang ;-) Gled deg, aktive babyer (og barn) er en glede! Ville ikke hatt det på noen annen måte :-)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Stemmer bedre med aktiv i magen=aktiv baby... Tuppa har sovet hver natt siden 3 dag cirka og sover ENDA flere ganger på dagen(er jo bare for at hun er så aktiv) nå er hun et år,og går rundt overalt...
LINDA*** Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har "bare" ett barn (2 år), og han kicka med armer og bein inni magen til alle døgnets tider. Som baby sov han lite på dagen, men desto mer på natta! (en skikkelig oppdager dette her altså) :) Han har vært like aktiv som "alle andre", men gutter er vel som gutter flest Høyt og lavt. Denne gangen, 3 mnd igjen, er det mye mere mønster på sparkene, men jeg husker tydelig igjen de skikkelig Diego Maradona-sparkene fra sist! Denne gangen veit vi ikke kjønn, men det skule ikke forundre meg om det var en gutt der inne. Men de sier jo at: "den gjør fra seg alle spark inni magen".... Veeel.... Båbbåbb vil nå jeg si. Men lykke til uansett!
Johan Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har også bare erfaring med en baby foreløpig, men han var svært aktiv i magen. Han var en elendig sover, sov lite på dagen og lite på natta. Normal aktivitet forøvrig mener jeg, men altså en elendig sover. Nå er lillesøster i magen nesten enda mer aktiv, så jeg regner med det blir lite søvn det neste året også...
vi blir 4 :o) Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 tror det er store forskjeller på det som på alt annet ) Lillemann var en svært rolig baby i magen.. sjelden jeg kjente noe særlig til han.. da han ble født viste det seg at vi fikk aktiv liten gutt, som våknet 5 og gjør det fortsatt.. nå er han 2,5 år og svært aktiv.. måtte vist ta igjen litt for at han var så rolig i magen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå