Gå til innhold

Adoptere bort barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg vite at jeg er gravid, for meg er det helt uaktuelt å få et barn nå, jeg er 19 år og i en livssituasjon som gjør at jeg ikke har tid til et barn. Jeg vet ikke om jeg vil ta abort, jeg ble gravid 1.mai i år, og skal bestemme meg for abort innen neste uke. Egentlig vil jeg bære frem barnet og adoptere det bort til noen som kan ta vare på det, men da er jeg nødt til å flytte bort fra og med august til jeg har født, ettersom jeg ikke vil at noen i familien min skal få greie på det. Kommer fra en veldig religiøs familie som vil beholde barnet om de finner det ut, men på grunn av mitt svært dårlige forhold til barnefaren vil jeg ikke ha noe med barnet å gjøre.

 

Har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Du kommer ALDRI til å klare å adoptere det vekk. For å si det som det er så tror jeg DU selv vil ta mindre skade av å utføre aborten enn å adoptere det vekk. Da har du gått å båret på barnet i 9 mnd og kjent spark og gått på kontroller osv. Bare det tror jeg gjør at du selv kommer til å gjøre alt for å endre livssituasjonen din slik at du får tid til barnet. Du kommer til å bli så glad i barnet at du ikke vil gi det vekk (adoptere det) og om du gjør det tror jeg du vil angre resten av ditt liv.

SÅ da hadde jeg heller tatt abort hvis jeg var deg.

 

Men husk på at det finnes mange i din situajson som har klart seg utmerket. Du vil få mye økonomisk støtte fra staten slik at du trenger ikke å tenke på det økonomiske om du evt bestemmer deg for å beholde barnet.

 

Hvis familien din får vite at du er gravid og de ikke vil at du skal ta abort kommer ikke de til å stille en del opp for deg og barnet da hvis du beholder det?

 

Ønsker deg lykke til.

 

Husk at det er ingen krise å ta abort, bare sørg for å gjøre det før det lille embryoet ditt blir så alt for stort. Det er mange nok barn som har kommet til verden fordi mor ikke turte å ta abort og som ikke har hatt det noe bra.

 

Sier ikke at ikke ditt barn kommer til å få det bra men om du heller vil prøve igjen senere og prioritere utdannelse og gjerne ha et stabilt forhold i noen år før du får barn, så vil jeg si at du er fornuftig!

 

Å få barn er ingen dans på roser, selv om man blir ufattelig glade i dem!

 

Håper du finner ut av det!

 

Klem fra meg. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke få noe støtte av familien min om jeg beholder det eller om jeg tar abort. Søsteren min ble gravid for 3 år siden og hun er helt utstøtt, hun har ingen kontakt med familien min lenger.

 

Finnes det ingne måte jeg kan si at jeg har blitt gravid på uten å si at jeg har hatt sex? DET er den værste biten for meg og familien min, at jeg er uren.

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si at du har blitt voldtatt, da er det jo ikke din skyld at du har hatt sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel sa du at du var??????????

bli gravid uten sex????

først sier du at hvis foreldrene dine finner det ut vil de beholde det... å nå sier du at det ikke er støtte å få???

si at romvesener har bortført deg og satt barn på deg du....

fjollete dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg men ble rimelig provosert over innlegget ditt! Det er vel litt drøyt å hevde at hun ALDRI vil klare det, hva vet du om det?

 

Kjenn etter, du som startet innlegget... Vil du bære det frem så gjør det, det er fler før deg som har adoptert bort barn. det er klart det er tøft men livet ar ingen dans på roser, og det forstår jeg at du vet. Det er ditt valg og det er flere muligheter... Sørg for å få god rådgivning hos f.eks amathea så får du litt bedre oversikt over valgsituasjonen din.

 

Jeg syns forøvrig det er forferdelig at familien din vil utstøte deg om de finner ut av det! Du har hvertfall en søster som du kan dele med, hvis du kan tenke deg å ha kontakt med henne, noe du kanskje allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg!

 

Må bare si at jeg ikke synes adopsjon nødvendigvis er så fryktelig uaktuelt. Det FINNES faktisk fortsatt unge jenter til og med i Norge som velger den løsningen (og veldig mange ellers i verden). Jeg kjenner personlig en ung jente som valgte den løsningen for ikke så lenge siden. Og hun var faktisk modig nok til å være åpen om det. Hun hadde ikke jobb, ikke så veldig ressursterk ellers, lite hjelp å få fra familien, ingen kontakt med barnefaren (muligens noe tragisk der). I tillegg oppdaget hun seint at hun var gravid.

 

Hun fødte barnet, fikk ca en uke sammen med det på sykehuset, deretter ble barnet plassert i et midlertidig fosterhjem, mens den unge moren dro hjem og gråt i 3 døgn i strekk! Ja, det var forferdelig for henne!!!

 

Men hun følte at hun hadde gjort det riktige for barnet, og det hjalp. Etter noen uker var adopsjonen i orden, og moren fikk igjen treffe barnet for å ta farvel. Hun fikk ikke treffe adoptivforeldrene, delvis etter eget ønske, hun ville ha et klart brudd slik at det ikke ble bare å oppsøke barnet til stadighet. Men hun fikk vite litt om familien ellers, slik at hun visste at barnet kom til å få det bra. Det er klart hun har savnet barnet innimellom siden, men det går bra med henne. I det minste vet hun at hun har gitt barnet sitt muligheten til et bra liv!

 

Så da vet du litt om hvordan evt adopsjon foregår. Tror nok dessverre det vil bli vanskelig å skjule for familien din.

 

Må bare si at det høres ut som om du kommer fra en fryktelig familie! Skjønner ikke hvordan religion kan gi foreldre rett til å skyve i fra seg sine egne barn når de trenger støtte og hjelp som mest! Det er jo NÅ du burde hatt foreldre du kunne snakket med, som kunne hjulpet deg med både praktiske ting og psykisk støtte. Når familier utstøter familiemedlemmer som din søster er de bare opptatt av å holde fasaden ovenfor andre i samme menighet, spør du meg! Selvopptatte, egoistiske, feige og falske!!!! Håper de blir GRUNDIG straffet for slik oppførsel i det livet de håper på etter døden!

 

Og du er "uren" fordi du har hatt sex, ja ja... Hvordan tror du alle de andre prektige voksne i denne familien har laget barna sine, hva? De har hatt sex, hele gjengen! Og du kan være 100 % sikker på at opptil flere har hatt sex FØR ekteskapet også, ikke minst mannfolka.

 

Hadde de vært ansvarsbevisste foreldre hadde de lært deg og søsteren din litt om sex, prevensjon, graviditet, hvordan takle kjærester som maser, o.l. , og sørget for at dere hadde hatt kondomer tilgjengelig, så hadde ingen av dere behøvd å havne i denne vanskelige situasjonen. Greit nok at man ønsker at døtrene skal være jomfru til de gifter seg, men i praksis har mange ungdommer sex likevel, og da blir konsekvensene så mye mindre om man bare har tenkt gjennom muligheten på forhånd!

 

Hvis ikke allerede belsutningen er tatt og du alt har tatt abort, så synes jeg så absolutt du burde ta kontakt med søsteren din! Skulle du også bli utstøtt, så er dere jo i hvert fall to, med deres barn i tillegg, det er jo en liten familie det også, og forhåpentligvis en hyggeligere og mindre fordømmende familie enn den du allerede har. Egentlig synes jeg du burde ta kontakt med søsteren din uansett, jeg! Nå vet du jo litt mer om hva hun har gått gjennom helt alene de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk lyst til å adoptere deg jeg og bli bestemor (er bare 33 år så kanskje litt tidlig men alikevel).

 

Lykke til med det du bestemmer deg for! Generelt synes jeg det er viktig at du gjør det du føler er best for deg og barnet, ikke bry deg om hva alle andre synes er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Huff..hvordan gikk det med deg, HI?

 

Noen ganger har jeg lyst til å gå inn i en tråd, finne personen bak, og gi en lang og varm klem............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Også veldig nysgjerrig på hvordan det gikk med deg.

Du skriver at de ikke vil ha noe med deg å gjøre om du får barnet... kanskje du kan finne igjen søstra di, så får dere holde sammen. Av og til kan en abort var helt greit... men jeg syntes jeg kan ane ut i fra det du skriver at du en dag vil bli en flott mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...