Gå til innhold

Disneyworld, seaworld, orlando, daytona beach

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er blitt invitert med på ferie til høsten, en uke i Orlando, med disney-world og Sea-world og en uke på Daytona Beach.

Noen som har vært der? Som har gode anbefalinger?

Hvor mange dager bør vi være i Disney-world, vi har tenkt to, men holder det? Og en dag i Sea-world.

Gleder oss kjempemasse, men har jo lyst å få en best mulig ferie utav det også, få med oss alt vi kan,

Noen gode tips for shopping og spising??

Noen som har vært på daytona beach? finner liksom ikke så masse info om det...hvordan er det der? Mye butikker/shoppingmuligheter? Skal ha med oss minimalt nedover så vi kan shoppe litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt?

ingen som har noen anbefalinger??

Hørte noe om at man kan få noe mat inkludert i inngangsbiletten i disney world, men finner ikke noe om dette på hjemmesidene der, noen som vet??

Skrevet

Disneyworld er ikke bare en park, men flere. Dere trenger en dag i hver park.

Det er Magic Kingdom med alle disney-figurene

Epcot som er den internsajonale parken og som også har en del action atraksjoner.

Hollywood studios som dreier seg om film og stunt

Animal Kingdom som er dyreparken

og 2 vannparker

Selv synes jeg Magic Kingdom er obligatorisk for barna, men at Epcot er den beste.

Seworld er utrolig bra, men det holder fint med 1 dag der. Et lite tips er å dra rett opp til Showet med Shamu. Dette må dere få med dere, men det blir fort laaaaaang kø der.

På Epcot må dere snakke høyt når dere går inn på den norske atraksjonen så de hører hvor dere kommer ifra. Da blir dere behandlet som VIP, blir geleidet forbi køen og får et skip alene.

Disney er dyrt, men har ikke hørt noe om mat inkludert i inngangsbiletten, men det er ikke matdelen som er dyr heller.

Daytona vet jeg ikke noe om dessverre.

Vi brukte all tiden på parkene og de to store Outlettene.

Skrevet

En dag i Seaworld synes jeg holder, det er kun en park. Men kun 2 dager i Disney synes jeg høres veldig lite ut. Sist jeg var der brukte vi en dag pr park vi ville besøke, så da må dere jo finne ut av hva dere vil se. Regner med at Magic Kingdom er et must. Kommer litt an på alderen til barn(a) deres men Epcot kan være litt kjedelig for barn synes jeg. Ellers så har du jo Animal Kingdom og Hollywood studios.

Jeg ville kanskje anbefalt en tur i Blizzard Beach (badeland) også.

En kveld i Downtown Disney er i hvertfall å anbefale.

Ellers så finnes det jo en del andre ting som ikke er Disney der også som MGM Studios (ville valgt enten Hollywood Studios eller MGM, ikke begge), Islands of Adventure, Busch Gardens og Silver Springs.. og sikkert masse som jeg ikke vet om.

Det lønner seg å søke litt på nettet og finne ut hvilke parker som passer dere før dere drar, da er det mye lettere å planlegge. Og ferien blir som regel litt lettere å gjennomføre for det er så mye der.

Ellers når det gjelder shopping så er det mange outlet sentre der borte hvor man kan handle merkeklær billig. Søk på nettet og finn ut hvor de ligger. Er du glad i Nike så er det mange av deres outlets som ligger i området der. Tror Geox har fått en i nærheten der og hvis du ønsker sånt for barna!

Har ikke vært i Daytona så kan ikke si så mye om shoppingen der!

Skrevet

2 dager i disney høres lite ut om dere skal i alle parkene, vi brukte en dag i hver park og var i alle. Kan være lurt å ta en parkfri dag innimellom siden det fort går litt i surr og det blir mye inntrykk på barna som de skal fordøye.

Mat var ikke innkludert i våre pass.

Har du småbarn som sitter i vogn så er det lurt å ha bæreslynge/babybjørn med, siden du må sette vognen på parkering når der skal inn på noe, blir fort litt bæring om det blir mye køståing.

Det er også lurt å ta fast pass på de railene dere skal være med på, så slipper dere å stå leeenge i kø.

Daytona beach har jeg ingen info om.

Skrevet

Jeg bodde flere år i Daytona Beach....er dere nødt til å bo akkurat der? Det finnes så mange finere plasser i FL.

Skrevet

Vivar nettopp tre uker i Florida , giftet oss i Disney World til og med;o) Vi leide store hus rett utenfor Dade City ca en times tid fra Orlando, men bodde fire netter på Disney Resort i forbindelse med bryllupet.

Disney er stoooort og hvis dere vil se alt holder det ikke med to dager...vi var litt parklei og utmattet avbryllup og alt, så vi var bare en dag i Magic Kingdom - det er den mest populære parken og den med slottet;o) Er best for barn. MASSE folk og køer, så mye tid går bort i det desverre....men vi koste oss likevel. Vi fikk ikke sett på langt nær alt på den ene dagen, og burde nok minst hatt en dag til for å få med oss det vi ville. Epcot ville jeg regnet en dag på også - er 15 år siden jeg var der sist, men da brukte vi en dag og det er jo ikke blitt mindre siden den gang;o) Animal Kongdom ville jeg også regnet en dag på, samme med Hollywood Studios. Dette er alle Disney-parkene, i tillegg har de tovannparker.

Sea World var vi litt skuffet over, og hadde nok ikke dratt dit om vi hadde visst hvordan det var - dyrt for lite...eneste som var verdt noe var spekkhogger-showet.

Ville heller satset på å brukt et par dager i Universal Studios og Adventure Island - KJEMPEBRA parker! Vi brukte en dag der og kunne ønske vi hadde brukt to.

Vi var også i Lowry`s Park & Zoo som var en veldig bra dyrepark - billig, ikke for mye folk, men veldig flott laget til og mye bedre enn Sea World...selv om spekkhogger-showet manglet da;o)

har hørt mye bra om Busch gardens også, men der var ikke vi.

Vi var ikke i deytona beach, men i Clearwater en tur - NYDELIG!

Er masse Outlet malls i Florida så ta med dere minst mulig...vi endte opp med å kjøpe to ekstra kofferter for å få med oss alt vi kjøpte...;o)

GLED DERE! Er den absolutt beste ferien vi noensinne har hatt!

Skrevet

Epcot og magic Kingdom er de 2 parkene jeg ville dratt i. Dere trenger 1 dag per park.

epcot har også characters/figurer overalt. De går rundt, så vel som character breakfasts osv. I Akershus (norske pavilliongen) har de f.eks. prinsesse frokost hvis dere har små jenter. Dette finnes også i Magic Kingdom selvsagt.

Ikke umulig at man kan kjope en type billett som inkl.. mat. De finner stadig på noe nytt. Og, JO, maten er DYR inne i parkene. Jeg ville tatt med litt små snacks og mat, og flasker med vann. Alt er DYRT inne i parkene.

MGM er mer for eldre barn og voksne vil jeg si. barn har det goy der også, men ikke en park jeg ville prioritert.

Daytona beach er IKKE akkurat en av de fineste strendene i Florida. Den er jo kjent fra filmen med Tom Cruise (days of thunder?), men har de siste årene blitt kjent som 'spring break' stranden. Ikke pen, stein hard sand, biler kan kjore på stranden....

Cocoa beach er bra, og Clear Water beach er fantastisk (i tampa), vero beach er også bra.

Kan holde på hele dagen. Spor gjerne spes. spm. hvis du har noen. Har bodd i Orlando i 9 år, og jobbet i Epcot (WDW) i 3 år. Flyttet tilbake hit i 2007, så jeg savner det fremdeles masse. Gled deg!

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger.

Er bare Magic kingdom vi hadde tenkt å dra til, og bruke 2 dager der, + den 1 dagen i SeaWorld. Høres ut som kofferten blir rimelig tom når vi drar til ja, håper på å få shoppa masse, hehe.

Så Daytona er ikke noe særlig? Er broren min som har invitert oss med og som betaler det meste og som har foreslått det..Skal der evt. bo på sunviking lodge http://www.sunviking.com/. Er det eventulet noe annet, strandnært sted som er i samme prisklasse og avstand fra orlando som kan være bedre??? Vil jo selvsagt he en best mulig ferie..

Skrevet

Jeg anbefaler deg å dra vestover til "The Gulf Coast" dvs. Tampa, Clearwater, Sarasota....100 ganger finere enn Daytona Beach.

Skrevet

hear-hear 'norwegian'! Clearwater er fantastisk, cocoa er også bra, Sarasota er et eventyr.

Daytona er %&*)**(%#@

Som Norwegian sa. I seaworld. Vit når showtidene er, og mattidene, planlegg ruten deres. Ellers kan dere gå dere ihjel hele dagen og ikke se noen ting!

Magic Kingdom har alt et barn kan onske og se. Mer enn nok. Parkene kan være overveldende for de små og slitsomt for store og små.

Skal du på outlet shopping må du prove Premium Outlets i Lake buena Vista, men også ta en tur til de gamle Beltz outlettene på. Int. Drive. De er også bra. Spes. designers plaza - gå til Saks 5th Ave. outleten, de har bra Juicy, seven for mankind, jones + myyyyye ner bra!

Target er også verdt en tur innom.

Også må vi vel anbefalle vår yndlingsbutikk 'norwegian'...? TJMAXX!!! Må ta en tur og sjekke dealene der. Du må lete litt, men bra dealer. Samme med Ross, Burlington coatfactory, og Bedbathandbeyond for håndkler, sengetoy osv.

Kjenner jeg blir skikkelig misunnelg på HI faktisk....

Skrevet

He he party! Ringte søstra mi igår og gjett hvor hun var? Ja, T.J.Maxx!! Kjente jeg ble skikkelig misunnelig ja! Uff! LOL!

Skrevet

Men HI, du må ta en tur innom Mall at Millenia i Orlando...spis lunsj på "The Cheesecake Factory"....nam nam!

Skrevet

www.mallatmillenia.com

Skrevet

Hvor langt er det fra orlando/parkene til disse andre strendene da? Noen som vet, eller som kan anbefale andre strender med hotell? vi skal ikek ha bil der nede så må ta taxi imellom de to stedene derfor bør det jo ikek være for langt..

Skrevet

ooolala, ser veldig ut som vi skal diit ja!!

Skrevet

Pleide og mote venniner der og trille rundt hele dagen med småtassene. Drikke en starbucks og trille rundt, shoppe litt, la barna lope og leke litt, lunch i food court...sukk.....

Mall of millenia er veldig bra. California Pizza Kitchen og Panera Bread Co. har også bra enkel mat der. Men, Cheescake facotory rocks!

Hvis dere er på markedet for noen supre portrett bilder av barna eller av fam. vil jeg anbefalle dere og stikke innom 'Picture People. på mall og millenia. Du kommer ikke til og tro prisene sammenlignet med her i Norge. Stilen er litt ala Fame, men som sagt en helt annen pris. Du kan velge alle (eller ingen) av bildene SELV! Det beste er at du etterpå kan bare rusle rundt litt, og komme tilbake og hente bildene. De fremkalles i egen lab. på stedet. tar 1 time!!! Du kan forhåndsbestille eller bare droppe innom og se hva de har ledig. De har mange fotografer.

God tur igjen!

Skrevet

oi, det hørtes jo fantastisk ut, har sååå lyst å få tatt noen fine bilder ja.. da er det også notert ned, var jommen lurt å spørre dere her, alltid noen som har noe lurt å komme med.. Takktakk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...