Gå til innhold

Lei av kommentarerom"så stor du er"o.l.!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av kollegaer og andres meiningsytringer om "kor stor du er no" nesten kvar dag på jobb. Eg skal ha 30.august, er 27 veker på veg, og har lagt på meg 5-6 kilo.Er litt lav og viser derfor godt på magen, har også tidlegare hatt mykje fostervann.

Er irriterende med nesten daglege kommentarer om magefasong,"oj..dette var stor fotball", eller " svær skibakke du har" og "du vil få ein svær unge". Og så vidare:"du bør begynne å ta sit ups for sterkere magemuskler-minst hundre for dagen.."

Dette er sårande og øydelegg litt av gleden over magen min. Tenk om eg skulle kommentert korleis andres sine fasong, mage, o.a. og sagt rett ut kva eg meinte. Men når ein er gravid er det visst lov å seie alt.!!

Kan ikkje folk seie fine ting om dei skal seie noko,. Kva synst de?

Helsing ei som må få ut litt frustrasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær stolt!! c,`

vær stolt over magen du har og at du er 27 uker og bare gått opp 5-6 kilo- dette er jo fenomenalt!

svar at d skulle jo bare mangle at d ikke blir en flott mage når man går med et lite under som du bære på! :-) barnet vokser og skal ha sin plass! tenk kor trist d hadde vært om magen sluttet å vokse og d viste seg at fosteret har stoppet i utviklingen!?

det er jo normalt at magen vekser og blir til- skulle bare mangle!

nei vær stolt og vis magen din frem ;-))

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Skjønner ikke frustrasjonen din. Jeg blir glad og stolt når folk sier slik til meg.

Skrevet

Det er vel ingen som liker å få kommentarer om at man er stor vel, selv om man har gyldig grunn???

Du har definitivt ikke lagt på deg mye og du er jo tross alt snart inne i 3.trimester. Sit-ups ja- det var jo århundrets kommentar. Prøv å forklar hvor magemusklene dine er neste gang du får en slik kommentar, de ligger jo tross alt på sia av magen... ;-)

Fikk en dlel slike kommentarer jeg også i mine to foregående svangerskap. Jeg sa bare at for meg så går det jo over om noen måneder, og det er jo tross alt en baby inni der så skal bare mangle om den ikke tar litt plass!

Kos deg med magen din du!!!

Skrevet

Hei.

jeg skjønner deg godt:) Får også kommentarer på at magen er stor iforhold til termindato 19 sept, men herregud, det finnes jo ikke en bestemt regel, vi er alle forskjellige, og hvert svangerskap er forskjellige. Jeg kjenner kommentarene sitter litt løsere i munnen min om dagen, jeg hadde svart tilbake he he... hadde ikke klart og la være!!! Og angående sit ups, det hjelper ikke nå. Magemuskelne ligger på siden så rette magemuskler hjelper ikke trene. Men tren evt kjernemuskulatur( prøver selv, men er tungt jeg har lagt på meg 13 på 25 uker) så vær stolt av magen din det er sikkert kjempefin. Og at du ikke har lagt på deg mer er jo veldig bra gjort. Er selv bare 1.65 høy, så magen virker stor her også...

Nei nå driter vi i hva andre sier, og koser oss:) Det er sommer:))

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Automatisk respons fra eelis+guttespire: "Og rumpa di har virkelig vokst! Du må vel trenge nye bukser snart??". Det er lov til å si fra om at kommentarer om størrelsen din ikke er godkjent. Jeg har gjort det klinkende klart for alle som har prøvd seg, i hvert fall. Ja, vi vokser, og ja, det er "fantastisk", men vi trenger ikke å høre at vi er i vektklasse X for det om. Jeg føler meg ikke så utrolig flott at jeg trenger å høre at jeg er diger, jeg heller, så da sier jeg heller fra om at jeg ikke vil høre det.

Nå kommenterer folk heller hvor fin mage jeg har, enn hvor stor den er :-)

Skrevet

Huff, jeg skjønner veldig godt hva du mener. Helt enig! Kan man ikke bare få være den størelsen man er liksom.

Husker forje gang jeg var gravid. Da var jeg forferdelig oppblåst og har forstoppelse de første måndene og da fikk jeg høre hver eneste dag hvor stor jeg var, at det sikkert var flerlinger og at jeg så ut som jeg var høygravid etc.

Så kom jeg til uke 20, hadde nesten ikke lagt på meg og var normalt i fordøyelsen igjen, og resten av svangerskapet hørte jeg masse gnål om hvor utrolig liten magen var og at det sikket var noe galt. Uansett fikk jeg ett stk gjennomsnittlig stor baby.

Virker som at mange føler at de må kommentere størrelsen på magen, selv om det absolutt ikke er nødvendig. Men er jo den størrelsen den er, lite vits å kommentere, men mindre man klarer å si noe positivt da:-)

Skrevet

Jeg får hele tiden høre at jeg er så liten, skal love deg at det ikke er noe morsommere det. Blir jo bekymret jeg! Også er jeg innmari lei av at folk tror det er helt greit at de bare kan ta på magen min når de vil, helt uten å spørre..

Skrevet

Jeg tar meg på ingen måte nær av kommentarer som går på vekt,bredde og størrelse når jeg er gravid. Det er jo en helt normal ting å bli svær og tung under graviditeten, og synes det er rart å bli fornærmet om noen kaller en spade for en spade. Man ER jo større enn vanlig :-)

Jeg synes ikke det er det samme som å kommentere vanlige folks evt vektoppgang, fordi dette er mer forbundet med tabu og kanskje ansett som latskap. Noe en graviditet jo ikke er!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ups...ser jeg skummet litt vel fort gjennom innlegget ditt. Har lest så mange innlegg som går på det samme, hvor folk syntes alle bryr seg for mye og da blir jeg rett og slett litt sjalu. Jeg sitter i en situasjon hvor svært få gidder å bry seg, som jeg syntes er trist. Men skibakke og situps er jo direkte uhøflig da:( Beklager at jeg svarte med å skumme gjennom innlegget. Forstår deg bedre når jeg bruker litt tid på å lese hva du har skrevet.

Skrevet

Takk for støtte. Ja ,neste gang trur eg at eg svarer tilbake at alle mager er forskjellige, og at eg er stolt av at babyen veks og trivst.

Bør egentlig ikkje bry meg, vil kose meg, og mannen min synest den er kjempefin. Mageøvelser får vente på seg til etter fødsel, har ikkje overskudd til dette med full jobb og to barn og gravid og hus... Men klart det stikk litt ekstra når kommentarene er negativt lada.

Men synst det hjelper litt å pynte seg litt ekstra no om sommaren, ta ein tur til frisøren, eller gå i fine lyse klede.. Og så hjelper det jo at ho som kommenterer mest negativt om magen min snart skal gå av med pensjon..2 veker att.;-)

Sjølv synest eg at gravide kvinner er det vakraste som finst.

Skrevet

Nei, det er nok ikkje noko morsomt å få høyre det heller. Folk har så ulik forestilling om kva størrelse magen skal vere til einkvar tid. Og visst folk vil ta på magen, får dei no i allefall spørre fyrst, og det er lov å seie nei

Skrevet

Å det er kjempe godt å høre at det er flere som opplever dette. Jeg begynte nesten å føle trangen til å ringe guiness rekordbok her. Er kjempe lei av å være en ting alle kan kommentere. Jeg er selv 27 uker på vei og har temin 2. september, allerede i uke 7 kunne man skimte en liten kulemage hos meg. JEG VAR STOLT SOM FY!!!! Elsker å se gravid ut og hater at folk ødelegger den gleden. Her om dagen fikk jeg beskjed om at slik jeg så ut gjorde hun når hun skulle føde,og at jeg aldri kom til å gå til termin, fødte nok i juli jeg. Var ikke 12 uker på vei før alle var sikre på at dette var tvillinger!

Hvis jeg skulle gitt kommentarer til noen gravide hadde jeg sagt hvor vakkert det er å se gravide for det er det, uansett størrelse eller vekt.

Det er (dessverre) ikke alle som kan få barn eller blir gravide uten mye hjelp, vi er HELDIGE jenter. Dette er ikke noe alle får oppleve og mange av kommentarene er nok ren misunnelse tror jeg. Vi er perfekte og som jeg prøver å trøste meg med/holde tårene tilbake, det krever stor plass og romme et så vakkert barn=0)

Skrevet

Har fått høre at magen er liten..men det bryr jeg meg ikke så veldig om, selv om de godt kunne latt være da. Den ligger på normalkurva på helsekortet, så det så!! :)

Men idag var jeg innom jobben en tur pga et allmøte, og fikk kjempemange kommentarer om at jeg hadde så fin mage. Det var veldig hyggelig syns jeg :) mange som ville ta på osv. Er kjempeglad i min lille store mage med lillegutten vår inni :)

Skrevet

Svarer litt på dette innlegget og jeg 14.01 3.06.2009. Selvsagt er man større når man er gravid. Men når noen sier at du er for stor, det må være to osv så har man på en måte konstantert noe unormalt ved graviditeten din. Du er for stor i forhold til deres normal, det samme gjelder om en liten magen. Så liten den magen er da, den skulle vært større. Graviditet er helt helt helt normalt og det er derfor sårende å høre at din/min gravide mage er en unormal sak. Den er for stor eller for liten. Selv føler man seg perfekt kanskje men ved mange slike kommentarer begynner man rett og slett og lure litt. Jeg vil at mennesker skal glede seg over livet jeg har skapt og ikke om jeg passer inn i deres kurve. Det burde ikke være relevant i det hele tatt, legene tar seg av den bekymringen.

Ikke interessert i noen krangel, prøver bare å beskrive opplevelsen jeg har av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...