Gå til innhold

Uff, nå aborterer jeg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært helt utslitt i svangerskapet (9 uker på vei nå), så mannen min tok med seg guttene våre bort en tur i helgen for at jeg skulle komme meg litt. Etter dette har formen vært på topp, mistet all kvalme, trøtthet og andre symptomer. Syntes først det var bra, men i går begynte jeg å blø litt. Blør fortsatt bittelitt. Kjente selv på livmortappen: i går var den lukket, nå er den åpen :( Ingen magesmerter så langt, bare lett murring. Hater å gå sånn og vente :( Får ikke ul før det blør starkt med smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikk driv å ta på livmortappen selv da, det er ikke lurt. Kom deg til lege å krev en sjekk!!! Joda du har rett til det hvis du vil det! Om fastlegen min hadde vært vrang hadde jeg gått til privatklinikk! Tenkt, kanskje kan den lille reddes. Kanskje ikke, men da har du gjort et forsøk. Klem

Skrevet

Var hos legen i går, men han gjorde ingen undersøkelse. Sa det ikke var noe å gjøre uansett. Får ikke ul hvis det ikke er helt sikkert at embryoet er dødt, og da for å se om det er nødvendig med utskrapning. Har prøvd å bestille time for privat ul, og venter på telefon fra jordmor nå. Ligger flatt på sofaen (ble sykemeldt i går), men er redd det ikke er mye håp...

Skrevet

Det er nok dessverre ingenting som kan gjøres om du aborterer, har kroppen bestemt seg for abort er det nok det som skjer. Mest sannsynlig var det da noe galt.

Jeg har bak meg to svangerskap med blødninger. I det ene gikk det galt i uke 7 og i det andre gikk det bra. Gjorde ingenting forskjellig og tror fast på at det ikke var noe å gjøre. Ville gjort som du allerede gjør - lagt på ryggen med beina litt høyt og slapp av så godt som du kan. Privat UL kan være greit å ta for psyken sin del - for å få en avklaring.

Lykke til og en stor trøsteklem

Skrevet

Takk :)

Jeg tenker også at det bare er kroppen som ordner opp. Det er jo det beste, samtidig som det er tungt uansett. Det er ikke godt å ikke vite, derfor håper jeg jeg får time til privat ul.

Skrevet

Husk at det er ganske vanlig å ha blødninger uten å abortere.

Hadde det selv, i uke 7, men alt gikk fint med oss :) Nå er han 1,5 år.

Skrevet

Jo, men med åpen livmorhals og tap av graviditetssymptomer er vel ikke sannsynligheten for at det skal gå bra så gode :(

Skrevet

Hadde blødning i uke 9, smurfen er nå 1,5 år :-)

Skjønner at du er nervøs, men som flere sier er det ganske vanlig...

Lykke til!

Skrevet

Åpen livmorhals kan det godt være selv om alt står bra til. Om man blør i svangerskapet hender det at livmorhalsen åpner seg for å slippe ut blodet for så å lukke seg igjen, Dette skjedde med meg i det svangerskapet der jeg blødde (til tider mye) og der det endte bra :)

Tap av graviditetssymptomer vet jeg lite om da jeg ikke har symptomer på graviditet (annet enn voksende mage)

Hilsen anonym 11:33

Skrevet

Tusen takk dere :) Nå ble jeg litt oppmuntret. Det er ikke mye blod, så jeg kan jo håpe! Men blir gal av denne uvissheten, så jeg håper jordmora snart ringen tilbake så jeg får bestilt time til UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...