Gå til innhold

Har noen av dine små hatt sopp? Kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror vesla har fått sopp igjen. Hun har hatt det en gang før, og vi behandlet henne da med Dactakort og det gikk over.

Nå tror jeg hun har fått det igjen. Uff, det er så kjipt for henne, for jeg ser det klør innmari. Begynte med Dactakort på fredag, men ser ingen tegn til bedring. I sta når jeg skulle skifte en bæsj, så jeg at hun blødde litt i endetarmen, så nå tror jeg vi bestiller time hos lege.

Har noe sånt hendt dere? Hva gjorde dere?

Jeg er usikker på om det er soppen og salven som har gjort huda hennes så tynn, eller om det er bæsjinga. Hun bæsjer 4 ganger om dagen nå, og det blir jo sårt for rumpa. I dag tidlig hadde hun bæsja når vi sto opp også, noe som aldri har hendt før.

Uff, blei langt dette, men jeg føler meg litt hjelpesløs. Er så vanskelig å komme igjennom til helsestasjonen, og enda vanskeligere med fastlegen (stått i telefonkø 20 min nå...)

Hun får gå mye uten bleie nå som det er varmt, og ellers skifter jeg henne hver andre time nesten for at hun alltid skal være tørr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har prøvd det før, bytt bleiemerke. Poden her i huset var mye plaget med sopp og sår da vu brukte libero. Begynte med pampers og aldri hatt sopp eller sår etter det.

Prøv å smøre med Canesten istedenfor Dactakort.

Skrevet

Takk for tips. Skal gå over til canesten i dag. Vi starta med pampers da vesla var liten, men hun blei sår av den. Bytta til Libero og blei mye bedre, så det var andre veien hos oss. Hm - kan jo evnt prøve å bytte tilbake til pampers, skader jo ikke å prøve det.

Skrevet

Gutten her har sopp av og til. Dette rådet fikk vi fra barnelegen på sykehuset:

Ha kaliumpermanganat(kjøpes på apoteket) i badevannet noen kvelder på rad.

Smør med canesten, la salva tørke litt, så smører du inotyl over canestenen.

Skift bleie ofte, og la de gå uten bleie av og til.

Dette funka for oss, ble fort bra!

Håper jenta di blir fort bedre.

Skrevet

oi, dette har jeg ikke hørt før. Hørtes veldig lurt ut!

tusen takk for råd!

Lurer likevel på å ringe legen siden hun blødde i dag, uff var jo ikke så mye, men det må være vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...