alvilde Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 vi bor i en veldig liten leilighet så vi har ikke noe plass til selskap å det viktigste for oss er å få snuppa døpt. er det helt teit å innvitere nære å kjære i kirka når ho blir døpt. så blir det ingen selskap etterpå? jeg har også slitt å sliter enda med fødselsdepresjon å har litt panikkangst. så tanken på selskap skremmer vett av meg.. huff dette ble kansje rotette innlegg.. men tilbake til spørsmålet. hvordan hadde dere reagert om dere ble bedt i kirka å ingen selskap etterpå?
blomsterpiken<3 Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Det viktigste må jo være å få barnet døpt. Så kan du jo holde et lite selskap en annen gang hvis du føler for det. Men synes ikke det må være en nødvendighet.
engutttil=) Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 heilt ærli hadde eg stussa litt på det men eg trur folk e så forståelsesfull at det ikkje hadde vært nå stress. berre vær ærli overfor dem så forstår alle sammen d. tenk på deg å den lille først å fremst. depresjon e ingenting å tøve me så berre slapp av å gjør som du har tenkt.
snuffe Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg hadde nok syntes det var litt snodig. En gudstjeneste er jo uansett en åpen tilstelning, så da kan dere jo bare nevne for folk at ungen skal døpes da og da, men at dere ikke skal ha dåpsfest "men hyggelig om dere kommer i kirken."
Lykkelig g~g~j Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 vet ikke om dette er noe godt forslag men dere kunne jo kanskje ha bestilt noen bord på en cafe eller noe og møtes der etter dåpen i kirken, men for å unngå at dette blir en stor utgift for dere så kan dere si at dere ønsker at de kommer dit og betaler selv istedenfor å ta med gave?! Vet ikke om d er noe godt forslag, men du får jo ha besøk da, bare at du selv ikke trenger å stå for noe oppvarting
alvilde Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2009 jeg har nakket med presten så han skal døpe henne utenfor gudstjenesten. får litt hetta når det er så mange mennesker. tusen takk for ærlige svar:)
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg syns det er veldig koselig å benytte anledningen til å feire den lille som er født, jeg da. Med førstemann var jeg ganske ung og veldig uerfaren, så svigermor ordnet med selskap, handlet inn, pyntet bord osv. Vi inviterte tanter, onkler, besteforeldre og oldeforeldre til babyen. VELDIG minnerik og flott dag. Vi sitter igjen med mange fine bilder som vi tok den dagen. Kunne dette være en ide? Mange mødre/svigermødre er glade for å kunne trå til når det trengs- og mange elsker å dulle og stelle istand. Kanskje ser de på det som en ære å få gjøre dette for barnebarnet sitt? Lykke til, iallefall !
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 er det noe hastverk med dåpen da? jeg ville ventet til form og psyke var bedre;-) uansett lykke til!
VinterSol+2 Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 panikkangst er fæle greier. høres lurt ut å døpe henne utenfor gudstjenesten, syns jeg, om det er viktig for dere å få henne døpt, og du ikke klarer store folkemengder osv. ta noen bilder, så blir det fint for henne å ha i albumet sitt! (selv ble jeg døpt i en gymsal, jeg. og på dåpsbildet mitt står det "knyt ikke tauene fast i ribbeveggen" hihi. har jeg alltid syns har vært kjempestas!)
mirakelbaby Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Da vi døpte eldstemann så hadde vi kaffe og kaker etter kirka kun med faddere og besteforeldre. Vi var 8 stk og fikk plass i vår lille leilighet ;-) Fikk ingen reaksjoner på det!
alvilde Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2009 tusen takk for mange fine svar:) nå har vi funnet ut av det å pratet med presten. vi skal døpe henne neste fredag .presten sa det kom til å gå fort. å på lørdag skal vi ha litt kaffe å kaker. så håper bare det blir bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå