Punny Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Går på ett intensivt sommerkurs i allmenn pedagogikk og må skrive en 5 siders essay om "ett-eller-annet-som-interesserer-deg" Har ikke noen interesser som jeg föler jeg kan vinkle inn på allmenn pedagogikk....Er litt stresset nå. Noen som har ideer? Alle forslag er velkomne
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Hadde jeg visst hva som går under allmenn pedagogikk så kanskje :-)
du og jeg og vi to Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Hva med å google det? Du får sikkert opp et treff til slutt som interesserer deg, og som du kan spinne videre på. Fem sider er ikke så verst når du bare kommer i gang! Lykke til!
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg skrev en oppgave om tilpasset opplæring (opplæringloven) og vinklet det inn rundt Vygotsky og Piage (noen år siden så nå vet jeg jaggu ikke hvordan jeg skriver disse navnene så måtte google dem, hihi) En annen oppgave om læringstiler (En teori om hvordan man lærer forskjellig. Noen best ved å gjøre med fingrene/kroppen, andre ved å se/høre). En tredje oppgave om hvilke ting en barnehage MÅ ha for å kunne tilfredstille kravene i rammeplan for barnehage. Jeg begrenset oppgaven til å gjelde spill. Burde det være spill på alle avdeligene. Fordeler med spill-rom, kontra spill på alle avdelinger. Hvis alle avdelinger skal ha spil. Hvilke spill burde finnes? Burde man heller bruke ressurser på spill. Hva er pedagisk med spill? En fjerde oppgave om ikt i barneskolen (1.klasse). Dette var en liten oppgave. Analyserte kun et mattespill som heter mons og marte. Du vet kansje om du vil skrive om små barn, barn eller voksne? Du tar sikkert dette studiet med tanke på jobb. Lurt å skrive om noe man har nytte av på jobben og du skal jo skrive en mindre oppgave enn jeg gjorde
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Oj, her kom jeg vist bort noe før jeg var ferdig hihi! Jeg skrev en oppgave om tilpasset opplæring (opplæringloven) og vinklet det inn rundt Vygotsky og Piaget (noen år siden så nå vet jeg jaggu ikke hvordan jeg skriver disse navnene så måtte google dem, hihi) En annen oppgave om læringstiler (En teori om hvordan man lærer forskjellig. Noen best ved å gjøre med fingrene/kroppen, andre ved å se/høre). En tredje oppgave om hvilke ting en barnehage MÅ ha for å kunne tilfredstille kravene i rammeplan for barnehage. Jeg begrenset oppgaven til å gjelde spill. Burde det være spill på alle avdeligene. Fordeler med spill-rom, kontra spill på alle avdelinger. Hvis alle avdelinger skal ha spil. Hvilke spill burde finnes? Burde man heller bruke ressurser på andre ting enn spill. Hva er pedagisk med spill? En fjerde oppgave om ikt i barneskolen (1.klasse). Dette var en liten oppgave. Analyserte kun et mattespill som heter mons og marte. Du vet kansje om du vil skrive om små barn, barn eller voksne? Du tar sikkert dette studiet med tanke på jobb. Lurt å skrive om noe man har nytte av på jobben og du skal jo skrive en mindre oppgave enn jeg gjorde, men sensorsnacks er altid å ta med noe av teorien inn i temaet du skriver om. Du skal nok se at problemet blir å begrense seg til 5 sider
Punny Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2009 Tusen takk for svar Har kommet litt lenger og snevret inn til at jeg har lysst å skrive om motivasjon i voksenoppläring. Noen som har noen fine teorier og kildehenvisninger og ideer til dette emnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå