La vita è bella <3 Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Koser oss veldig med ammingen enda, men ønsker at hun skal bi mer uavhengig av meg....må ha sommerjobb pluss at hun jo skal i barnehage til høsten. Ammer mellom fire og seks ganger om dagen (ingen nattamming). Har dere faste rutiner på ammingen og hvor mye får de rundt 9-10 mnd? Fast her er mårrapupp kl 6 til hun sovner, kl 10 før hun skal ut og kveld rundt 20.30. Og så får hun litt innimellom..
La vita è bella <3 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2009 Dytter litt... er det ingen som ammer fremdeles når de er 9 mnd?
Lillepusen-78 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Gutten min er 8 mnd+1 uke. Ammer 4 ganger pr dag til faste tider, dvs rett før fast føde. Kl 5.30, 11, 15, og 18. Han begynner i barnehage i slutten av september, og dersom han ikke kutter ut av seg selv, så kommer jeg til å kutte ut formiddag etterhvert, deretter middag, og så kvelds. Kommer nok ikke til å amme lenger enn 1 år. Amming på tidlig morgen er da han tar mest, så kommer til å holde lengst på det. Han har aldri fått mme før, så må vel sjekke ut at han tar det før jeg kutter ned på ammingen. Hvis jeg trener eller vi er på farten, så dropper jeg ammingen på formiddagen. Her kreves det fullstendig ro og stillhet om det skal funke ;-)
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jenta mi blir 9 mnd om ei uke og hun ble ammet 6 ganger i døgnet helt til i helgen. Da kuttet vi ut de 2 nattmåltidene. Nå ammes hun til faste tider 4 ganger pr dag.
lilleღpersille Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Hun er nå 9,5 mnd og har i lenger tid (kanskje siste mnd) ammet kun morgen og kveld. Hun får ingen mme i tillegg, kun vann. Hos oss har det egt lagt seg slik selv, vanskelig å si hvordan. Hun spiser jo 4 måltider (ganske store). Hun har vært en gulper og hun gulpa ennå mere når hun fikk mm hyppigere, dermed kutta vi ned på det.
lillespire08+10 Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ammer morgen og kveld. Dette har blitt trappet ned naturlig, og lillegutt har aldri vært en som har hengt i puppen uansett. Håper å amme til han blir ett år i allefall (når jeg begynner å jobbe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå