Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Skal kjøpe et sånn kamera, men må ha et som er enkelt å bruke og samtidig gir gode bilder..... og ikke altfor dyrt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Har et Canon EOS 500D og det er kjempelett å bruke. Litt mer funksjoner enn Canon EOS 450D, men 450D er også bra, og det får du for under 6000,-
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Et speilreflekskamera er aldri ENKELT å bruke, men noen er mindre kompliserte enn andre.... Still deg først spørsmålet HVORFOR du vil ha et speilreflekskamera. Er du ikke sikker på det skal du høyst sannsynlig ikke kjøpe et speilreflekskamera, men et "halvprofesjonelt" superzoomkamera som f eks Nikon L100 (se link http://fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:2370272;c:100219) med bilder av speilreflekskvalitet så lenge du ikke selv skal ha FULL KONTROLL, altså kjøre helmanuelle innstillinger. Er du SIKKER på at du skal speilreflekskamera og vil LÆRE fotografering, vil jeg foreslå et kamera som Nikon D60 (se link http://fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:1844622;c:100215) som et MEGET godt opplæringskamera som vil tilfredsstille de fleste behov på lang sikt om du ikke blir IHUGA hobbyfotograf. Blir du det, vil du uansett bytte ut ditt første kamera....
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Skulle ha tilføyd på forrige innlegg (10:19). Jeg er selv "halvprofesjonell" hobbyfotograf med 4 kameraer (et speilrefleks i prisklassen rundt 15 000, et tilsvarende D60 (gamle D40, mitt opplæringskamera), og 2 kompaktkamera, et LITE og et tilsvarende L100), og jeg tar ca 8000 råbilder/r. Det er forløperen til L100-kameraet jeg tar etter i 2 av 3 tilfeller.
gutta00,05&09 Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 jeg vil anbefale canon eos. de er enkle å lære seg å bruke, og er heller ikke så veldig kompliserte. de tar veldig gode bilder, og har i tillegg vunnet masse tester, viss det har noe å si for deg! eg har eos 450D og det er eg strålende fornøyd med. det får du til under 5000kr. og eg ska love deg, når du først har kjøpt et speilrefleks så kommer du til å bli bitt av basillen, jeg har kjøpt meg flere linser og blits og sånt og digger å ta bilder! det er en artig hobby!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 I fotomiljøet her regnes Nikon som hakket bedre egnet som første kameraet enn Canon, om man ikke har bakgrunn som "filmfotograf". Testmessig er også Nikon i forkant av Canon, men begge har vunnet en god del tester. Og ingen er dårlige kjøp. Det er bare et spørsmål om hvem som er aller best i en SKARP konkurranse. Ikke alle som kjøper et speilreflekskamera blir bitt av basillen. Men har man kjøpt det etter å ha tenkt skikkelig gjennom ønsker og behov først er risikonen for å bli bitt minst 50 %.
camilla^ Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg vil anbefale ett av canon sine. Hadde canon kompaktkamera før, så det var enkelt å gå over til speilreflekskamera. Ikke det at jeg bruker så mange av finessene, det har jeg ikke hatt tid til å sette meg veldig inn i. Men, når ungene slutter å rote så, får jeg nok bedre tid. Men fungerer helt utmerket til det bruket jeg og min mann bruker det til. Eldste datter her i huset som er 11 har begynt å leke seg med det. Hun har fått skikkelig dreisen på det, og forsvinner i skogen for å ta bilder. Kommer hjem med mange kjempe flotte bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå