Gå til innhold

nattavvenning - trenger litt hjelp:) (litt lang forklaring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 7 mnd om en uke. For ca en uke siden begynte vi å trappe opp mengden fast føde. Sånn her ser måltidsrytmen ut:

0700 - mm og ca en halv til en porsjon grøt

1000 - mm

1300 - mm og ca 1/3 middagsglass (han spiser et helt glass hvis han får HIPP pennepasta)

1600 - mm

1800 - en porsjon grøt og mm hvis han vil ha mm etter grøten da. Det varierer

På fredag og lørdag sov han natten gjennom etter at kveldene ble litt lenger enn normalt. Han legges vanligvis 1900, men det trakk ut til halv ni begge dagene. Dvs at han fikk siste dose morsmelk senere enn normalt. Da sov han hele natta gjennom av seg selv. Da han våkna i 0300 tiden natt til mandag fant vi derfor ut at han ikke skulle få melk. Det tok ca 1 time med hysjing og byssing før han gav seg. Natt til tirsdag (i går) våknet han igjen og det tok ca 30 min. Både natt til mandag og tirsdag gav jeg han et drømmemåltid i 2300- tiden, men i går kveld gjorde jeg det ikke. Da han våknet i natt det enda kortere tid, og han var MYE lettere å roe, men da ble jeg usikker. Her kommer altså spørsmålet: BURDE JEG GITT HAN I NATT SIDEN SISTE MÅLTID VAR I SJUTIDEN???? Det er jo volsomt lenge uten mat fra 1900 til 0700........ Burde jeg kanskje fortsette med drømmemåltidet i 2300-tiden????

Håper noen kan komme med tips og råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da hadde jeg gitt meg paa nattammingen og ikke latt han faa mer. Det er jo vanlig at de paa denne tiden begynner aa sove fra 19 - 07 uten mat. Hadde nok trappet opp til full porsjon med groet til frokost og evt lagt inn lunsj med fast foede ogsaa istedet for aa gjenoppta nattammingen.

Skrevet

jeg ville og sluttet med nattemåltid når dere er så godt igjenge. min gutt på 5,5 mnd er akkurat nattavvent og han spiser full porsjon grøt morgen og kveld. siste måltid med grøt er ca 18.30 og han spiser først igjen kl 06.30 på morran, får mme da. grøt ca 9, banan og litt mme ca 13, mme ca 16 og så kvelds 18.30.

går helt fint og han er svært blid og fornøyd

Skrevet

takk! var på en måte det jeg trodde, men så blir man så usikker når man hører gråten i det andre rommet og man vet at han ikke har fått mat siden sjutida. (han gråter ikke alene, men det er pappen som tar seg av nattavvenninga og jeg ligger jo bare og hører på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...