Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som gjer meir en full porsjon med graut?? Minsten her blir ikkje av 1 dl vatn og m grautpulver.. han e 7 mnd no på søndag.. så eg bruka av og til 1,2 dl vatn, men kan eg gje han meir ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meinte skrive meir enn full porsjon graut ;) tidlig på morningen;)

Skrevet

Tassen min på 5 mnd får 1 1/2 porsjon risgrøt på formiddagen, har aldri tenkt over om det er for mye en gang jeg. Kan spørre hs etterpå, vi skal på 5mnd-kontroll ;)

Skrevet

Jeg syns det er rart om alle babyer skulle ha det samme behovet for grøt, når de likevel spisser ulike mengder av middagsglass, mm og mme. Vi har gitt litt større porsjoner på grøt ja. Blir som regel av 120 ml. Da spiser han helt, men virker ikke mer sulten.

Skrevet

Jøss- flisa spiser MER enn Tjukken, hvem skulle trodd det;)?? Her er ofte kveldsgrøten på 140-150 ml vann, dvs 1,5 porsjon- og ser ikke noe galt i det=) Det er jo naturlig at porsjonsstørrelsen vil øke med alderen, og mener å ha lest et eller annet i den mat for spedbarn-boka at de ofte vil ha oppimot 2 dl ved 8-9 mnd alder...?? Husker ikke eksakt altså, men du kan jo evt sjekke det opp!

Skrevet

Jeg kjørte også på med halvannen porsjon grøt. Til både frokost og kvelds. Men så ble han plutselig drittlei alt som het grøt, og knep munnen godt igjen. Så da gikk jeg tilbake til en vanlig porsjon igjen. Tror rett og slett det ble for mye. Så økte apetitten, og nå er vi oppe i 120. Bare vent. Vi tar dere snart igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...