1881 Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Har venninner som jeg pleier finne på f.eks vinkveld, tapas, kino etc.. Men som regel mp jeg alltid legge ut penger for dette da de er blakke, har glemt minibankortet etc.. Nå er jeg rett og slett gått lei og dette har jeg fortalt mine venninner og da svarte de jo selvsagt at de skulle ta ut penger og skaffe tilbake! Det er rett og slett bare så utrolig irriterende og vente vente til de orker betale tilbake. Når man har sendt 10 sms om samme sak så går man jo lei så dermed har jeg tenkt og avlyse utrikningslaget til hun ene i helgen som kommer for nå er jeg klekkelig lei av og legge ut. Regnet på det i kveld og tilsammen, har jeg lagt ut for over 2500 kroner nå siden juletider og har ikke fått tilbake en eneste krone av dette enda! Hvor er moralen til folk? Skulle nesten ønske jeg hadde mulighet og sende det til inkasso, så hadde man kanskje fått pengene før hus og hjem gikk på tvangsalg! Sånn, det var godt og få ut litt frustrasjon!
*Rutletutt* Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Skjønner godt at det er irriterende! Skikkelig frekt! Her må du bare sette foten ned og si stopp! Ikke alltid like lett, men de kan jo ikke fortsette å utnytte deg på denne måten...
It's all about me Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Hadde vært for flau til å vise meg ute hadde jeg vært de. Men de eier tydligvis ikke samvittighet. Tror jeg serilst hadde sendt dem en sms hver dag med kontonummer til pengene var overført. Eller du kan bestille noe du ønsker deg på internett fra noen som sender regning i dems navn for summen det gjelder....hehe.
1881 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2009 Hun ene skrev at jeg var blitt et kontrollerende menneske i den ene sms en så jeg turte ikke sende flere sms, tviler på at jeg ser noe til de pengene, er snakk om ca 300 kroner fra henne. I tillegg skulle samme dama ha meg til og legge ut for en reima tec dress i vinter, men da klarte jeg og si nei i og med at det var snakk om endel penger, hadde sikkert ikke sett noe til de pengene om jeg hadde betalt for dressen. Blir bare så utrolig deppa over og ha det slik, vi driter ikke penger, men jeg sier altfor lett ja, er redd de blir sure ellers. Nesten som jeg er tenåring og kjøper meg venner!
Hemningsløs ツ Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Hahah, jeg skjønner deg kjempe godt. Jeg blir irritert nesten det bare gjelder 30 kroner, for det blir 30 kroner her og 30 kroner der. Det blir rimelig mye penger til slutt. Vent til sjansen byr seg, så spørr du damene dine om de kan legge ut noe for deg. Så får ikke de se de pengene igjen, for da har de betalt deg tilbake. Kontrollerende er du ikke, men regner med at du har andre ting å bruke pengene dine på, enn venninnene dine? Og regner med at du ikke har magiske trær i hagen hvor det vokser sedler på, isåfall kan du sende meg noen frø i posten. Enda et tips, Jeg er en reser på nettbanken, og overfører kun de pengene jeg trenger til meg selv når jeg skal ut eller gjøre noe. Dvs, jeg har to kontoer, en pengene ligger på og en annen til bankkortet. Da får jeg ikke gått over den summen uansett, og kan gledelig si at jeg ikke har nok penger til å legge ut. For det har jeg faktisk ikke der og da. :-) Da er jeg sikret meg selv så jeg ikke får vært gavmild ELLER bruke så mye penger at jeg ikke sitter igjen med for lite penger.
Hemningsløs ツ Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Nå virket jo jeg som en skikkelig gjerrigknark, men ... Jeg er ikke gjerrig når det kommer til andre ting som gaver osv. Men når jeg er med venninner pleier vi å dele likt, om vi har middag hjemme hos en av oss så kjøper vi litt hver og lager noe sammen ut av det. Dumt om en alltid skal betale, og vil ikke at venninnene mine skal gå utover økonomien min.
Gjest mphs Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 La de betale for utdrikningslaget for deg. "Glem" pengboken din hjemme. Om de sier du kan hente den sier du bare" men dere skylder meg så mye så nå har dere annledning til å betale tilbake noe av det" Jeg låner ikke bort penger. Blir bare rot av det for det er så mange som ikke betaler tilbake.
Gjest Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Har dessverre samme erfaringer som deg. Synes det er direkte pinlig å måtte be om å få tilbake penger man har lånt bort for å være grei. Er slutt på det nå. Spesielt en i fam, han er ekspert på å be folk om å legge ut, men man vet i det øyeblikk man legger ut for han, da er pengene tapt. Så vi har sluttet med det, hehe... Men samme fyren er ekstrem da, svindler egen familie over en lav sko, for mangfoldige tusen. Og de vet ikke at de er blitt lurt før det er for sent, eller de finner det ikke ut. Eks solgte noe for en, og sa at han fikk mange 1000 mindre for det, enn han virkelig gjorde... Ble noen 1000 i "provisjon" der ja... Simpel fyr! Der, der fikk jeg sagt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå