Gå til innhold

medisiner og alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på medisiner mot depressjon. har en diagnose.

Tar meg ofte en øl eller to på kvelden. av og til tre. er alenmor og har ofte ansvaret for sønnen min. vet jo hvor mye jeg tåler og drikker meg ikke dritings.

Er det greit? hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjoen som deg!!

Men jeg kom meg heldigvis ut av det, og jeg syns ikke det er greit.

Hva hvis det skjer noe med sønnen din, har du mulighet for å ta han med til legevakt??

En annen ting er at det er dyrt å drikke så mye øl.

Det er også meget meget usunt!!

Søk hjelp!

Små drikking kan fort gå over til et stort alkohol problem :-(

Skrevet

Jeg synes det høres ansvarsløst ut å sitte der å drikke og ta piller.

Skrevet

Drikker jo ikke hver kveld da. kanskje 2-4 ganger i uken.

hvis noe skjer? drikker jo ikke så mye. har uansett ikke lappen eller bil, så måtte uansett ringt etter taxi hvir vi måtte på legevakta. føler jeg takler det meste annet. helseutdannet og vet endel om hva jeg bør gjøre i forskjellige situasjoner da. drikker meg ikke dritings.

hi

Skrevet

typisk at alkoholikere fornekter seg.

Hvis du syns denne livsstilen er helt ok, hvorfor spør du oss da???

Skrevet

Hva lurer du på da? Du spurte etter andres meninger, å det var det du fikk.

Når man skriver et slikt innlegg så kan det virke som du inners inne vet at dette ikke er helt ok for deg. Ellers hadde du vel ikke tatt deg bryet med å lure på hva andre syns om det? Eller syns du det er "tøft" ta både piller og alkohol, mens barnet sover? Å at du mener du kan ha full kontroll om det skjer noe?

Skrevet

Nei jeg tror ikke jeg er tøff!!!

bare lurer på om det er folk som har greie på dette her. hvor mye værre er det å drikke når man går på epilepsi medisiner enn hvis man ikke gjør det? gjør dette meg fullere, og mer uansvarlig enn ellers?

føler egentlig ikke det...

Skrevet

Herlighet, du har ansvar for et barn alene!! Våkn opp!!

Man sitter ikke å vurderer om hva som er mest farlig/skadelig!!!

Vet barnefar om dette??

Hva hadde han sagt??

Skrevet

Så jeg burde egentlig være total avohlds mener dere?

barnefar vet at jeg liker å ta en øl eller to i blandt. han vet også at jeg går på medisiner.

barnet tar da ikke skade av at man bruker litt alkohol. med måte selsagt. mener dere at alle mødre og fedre burde vær avholds?

hi

Skrevet

En ting er avhold, en anen ting er å sitte å blande piller og alkohol!

Skrevet

Jeg gidder ikke å svare deg mere!!

Hvis du selv vet best så ikke legg ut et sånt innlegg!!!

Så er vell alt greit da

Skrevet

så du mener at uansett hva slags medisiner du går på, så bør man være avholds? lurte på antiepileptika her...

Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, HI:) 2-4 kvelder i uka sånn i snitt. Og jeg er også alenemor.

Blir jo ikke påvirket av 1-2 øl i løpet av en kveld. Bare avslappet. Da er det mer alkohol i 2 glass vin;)

Og at en har ansvar for barn, vet en jo. Taxi finnes, for de som trodde en MÅTTE ha bil for å komme til på legevakten;)

Her er mange snevre mennesker her inne, som tror en tar imot djevelen og glemmer barna om en smaker en dråpe alkohol;) Jeg er sikker på at de ikke drikker surmelk, eller sjokolade med noe som kan minne om alkohol som innhold, heller;)

Eneste er at når en går på medisin, så kan miksen der være usunn, både med tanke på alkoholens virkning og leverens belastning. Har du lest om akkurat dette i felleskatalogen, slik at du vet at det går greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...