Gå til innhold

Vanskelig å finne god liggestilling om natta!! ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne liggestilling om natta. Legger meg alltid på venstre side..så våkner jeg etter en stund og snur meg til høyre side. Og etter ei stund våkner jeg av at jeg har dritvondt i hofta på den siden jeg ligger på. Så snur jeg meg igjen, og etter ei stund er det den hofta jeg får vondt i..så prøver jeg litt mage(har to hodeputer for å bygge opp litt). Og slik holder jeg på hele natta. Flere som har det sånn??

Jeg har også veldig vondt i skambeinet når jeg står opp om morgenen el. natta(for å gå på do)..

Jeg har jo blitt vant til det nå, men samtidig er det litt slitsomt og blir trøtt hele dagen av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Kjenner meg litt igjen her :-) Sliter med å finne en god liggestilling. Og i tillegg så våkner jeg til stadighet av spark om natta. Og når jeg først har våknet er det egentlig bare å gå på do, for dit må jeg likevel... Og så er det å finne en ok liggestilling igjen osv...

Har begynt å innse at det er en inni magen min som ikke er helt enig i at jeg sover...

Vi får vel bare håpe på bedring en gang.....

Lykke til :-)

Skrevet

Jepp, kjenner til den. Det hjelper med pute mellom beina + å ligge sånn halvveis over og under dyna (har som regel dobbeltdyna for meg selv). Våkner som regel på ryggen av ungen som sparker eller en kynner, og så må jeg på do... he he. Pleier egentlig å sove på magen, men nå blir det sånn halvveis på magen, halvveis på sida.

Skrevet

Ja, jeg må også alltid på do når jeg våkner.. Jeg er egentlig ganske glad for at jeg er 100% sykmeldt nå..ellers hadde jeg slitt skikkelig med å holde meg våken på jobb tror jeg. Ligger jo til klokka 9 noen dager. Varierer mellom halv 8 og 9 før jeg står opp. Litt herlig det da :) jeg er ellers en typisk morgenfugl, og veldig trøtt om kveldene. Kan vel ha noe med at jeg til vanlig begynner 6 på jobb, så er vant til å stå opp 5 om morgenen... :)

Skrevet

jeg baller også dyna mellom føttene. Det føles litt bedre,..men etterhvert som natta flyter av gårde så blir det bare vondere og vondere i hofta, så da hjelper heller ikke dyne mellom føttene. Jeg har også veldig med kynnere, og når jeg våkner MÅ jeg på do..og da er magen steinhard som en fotball..hehe..nesten så jeg krøker meg avgårde på do. :) Denne halvveis mage/side-stillinga er som regel den jeg tyr til på morrakvisten når alt det andre er oppbrukt. :)

Skrevet

Jeg har det samme,bare at jeg har den skvettinga i tillegg.Hopper i senga bare noen åpner opp ytterdøra eller snakker for høyt osv.Men her tar de ikke så mye hensyn til at noen sover heler da...snufs...

Skrevet

Få deg en stor og Lang pølse pute(ikea) bruk den når du ligget på siden og hver natt. Jeg klarer meg ikke uten, får da smerter som dere forklarer. 1-2 puter holder ikke syne jeg

Skrevet

har du en dårlig madrass da?

Skrevet

Kjenner meg sånn igjen! Har fantastisk madrass, men sover så lett at jeg våkner hele tiden. Enten av drømmer, ei livlig lita ei i magen, må på do eller ingenting. Har ikke så mye direkte vondt, men plages mye av at baby klemmer på blodårene, og det er ekstra ille når jeg plutselig har havnet på ryggen eller på venstre side. Våkner helt kvalm og svimmel og ubehagelig. Så da er det bare høyre side igjen å ligge på, og da blir man litt sliten i hofta likevel. Mener jeg ikke fikk sånne plager før helt på slutten sist. Er 70% sykmeldt nå, men synes ikke det hjelper stort. Er så trøtt på dagtid at jeg ikke får gjort en dritt på jobb...skal holde ut til neste kontroll, men lurer litt på hva jeg skal gjøre da. Føles feil å sykmelde seg 100% når jeg fysisk sett er i bra form...

Skrevet

Har god madrass med overmadrass, så skal ikke være der feilen er nei. Men kan være hoftene mine som er litt rare?...har jo aldri ligget ei hel natt på siden før, så kan være derfor. Som regel skifter jeg mellom mage og halvveis sideligging evt. rygg.

Men klarer å ligge ganske lenge tross smerter, for jeg er så trøtt..så det går jo bra på et vis. Men veldig glad jeg er sykmeldt.

Skrevet

huff ja.. har så vondt i nederste mageparti at jeg klarer ikke snu meg på nettene (eller generelt når jeg ligger) så blir mest å ligge halvveis på rygg å litt vendt mot en side.. blir bedre utover natten.. ligger alltid med dyna mellom beina, men sover så urolig at det er grusomt.. våkner enten av babyen, tissetrengt, ei lita ei på 4 år som har drømt å vil inn til oss eller bare ikke får sove..

ikke lett.. er student å det tar skikkelig på å gå på skolen.. har ca 1 times reisetid og neste uke skal jeg ha eksamen så håper jeg kan få sove litt.. skal på jobb i helgen, men spørs hva legen mener om det imorgen på kontroll.. hehe.. blir ihvertfall sliten av dette.. har egentlig behov for å hvile midt på dagen, men blir lite av det med skole å slikt.

men blir vel bedre etter hvert?!?!?!?! :)

er forresten 24 + 5..

Skrevet

Uff, jeg kjenner meg kjempegodt igjen i dette, jeg får også kjempevondt i hoftene (og jeg er vant med å ligge på siden fra før jeg ble gravid) - og våkner mange ganger i løpet av natta. Har hatt det slik siden ca uke 6. Merker at jeg ikke akkurat er så opplagt på jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...