Gå til innhold

Er så stille i magen min...


kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av forrige uke var det mere liv i magen min enn noen gang før. Mannen fikk til og med kjenne spark. Men siden torsdag har det vært helt stille. Noen ganger kommer en bevegelse, og jeg tror det er et spark, men så er det bare leamus i musklene, eller luft... har ikke kjent et eneste spark siden torsdag, ikke engang på blæra (hvor hun i en lang periode sparket hver dag). Bekymret ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, forstår godt bekymringen - som du IKKE skal gå rundt med alene!!!!!! Gjør som jeg gjorde med sønnen min (som nå snart er 7 år:), da hadde jeg flere ganger etter uke 25 dager han nesten ikke gav liv fra seg. Ringte Føden, fikk komme til UL og CTG med en gang - hjalp masse.

Så ring dit du kan få sett/hørt henne! Lykke til, tenker på deg!!!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...jeg hadde også bestillt time bare for å sjekke.

Jeg er også litt bekymret.Er 25 uker på veg jeg nå og kjenner ikke spark i det heletatt og har ikke kjent det heller...hmmm,er litt bekymret da.Altså noen ganger kjennes det som en fisk som stryker over magen min inni der,men det er også alt.Kjenner ikke spark eller noe som helst ellers.

Nå skal jeg først til JM imorgen også tenkte jeg å bestille time hos Gynekolog egentlig til 3D...så får vi se da.Tenkte å vente til jeg hadde vært hos JM imorgen da kanskje.

Håper det fortsatt er greit inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristy

Dette var litt merkelig. Jeg har ikke vært inne på et par dager, og sier akkurat til samboeren min at nå må jeg inn og sjekke om noen andre ikke har like mye akitivitet som før. Jeg opplever at de siste dagene har det blitt mye mer stille enn det pleier. Har prøvd å "vekke"babyen da kommer det noen litt svake spark tilbake. Jeg må si at jeg ble overrasket at det er flere som opplever det samme. Blir ikke like bekymret lengre. Jeg er jo andre gangs fødende men jeg husker jo ikke alt som skjedde forriegang.

Vi får treffes igjen så kan vi sitte å sjabbe over dette.

 

Håper at det tar seg opp snart, så er vi ikke så bekymret lengre.

 

hilsen Tone (ps som er blitt 1 år eldre på mandag) :=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få det sjekket..! sist jeg var på kontroll, i uke 24+4, sa jordmor at nå var jeg kommet så langt at jeg skulle kjenne bevegelse hver dag. ikke "sparketelling", det begynner vel ikke før etter uke 28, men i det minste noen kraftige spark hver dag. ta i allefall en telefon til føden for å høre hva de mener. :) bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, kanskje spesielt for deg som har ventet så lenge på denne babyen. :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke dere er. Det beste er jo så klart å sjekke det dersom man er usikker. Jeg gjorde det, og da viste det seg at lillegutt lå å sparket "innover" og da kunne jeg ikke kjenne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen idag og fått høre hjertelyd :-) Hun sparker nok bare innover ja, ligger med ryggen ut. Lettet nå, for igår kjente jeg ikke liv i det hele tatt, ikke engang vage bevegelser. Idag derimot har hun sparket masse, begynte tidlig idag før jeg dro til legen, så jeg var egentlig ganske beroliget da jeg kom dit :-)

 

Grattis med overstått Tone!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang det er stille en hel dag, så ring føden ;) Det er den desidert beste løsningen da du får bekreftelse på at alt er ok og du slipper å lure og uroe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos JM idag som jeg sa jeg skulle....hun bekreftet at grunnen til at jeg ikke kjente noe foreløpig var fordi morkaken lå foran babyen og sparker derfor i den,det blir som en pute...da kjennes det ikke så godt..men i disse dgr slutter morkaken å vokse ,men det gjør jo ikke baby og da kommer jeg til å kjenne mer.

Men skulle ikke bli bekymret om det kunne være stille noen dgr senere heller, for babyen beveger seg jo rundt,og kan plutselig sparke innover el noe.

Nå er jeg beroliget og gleder meg bare videre...:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...