Amalie82 Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 I dag glemte jeg timen hos jordmor for ente gang! Nesten hver gang jeg har hatt time, så har jeg glemt den og måttet bestille ny. Og i tillegg så kom jeg meg ikke til legen for første gang før jeg var laaangt på vei... Har liksom tatt svangerskapet så lite seriøst denne andre gangen. Var mye flinkere første gang. Kommer jo til å dø av dårlig samvittighet hvis det skjer noe med bebisen denne gangen. Det har liksom vært så mye å gjøre, med en på snart to, og full jobb... Er dødssliten, og glad det snart er permisjon. Ikke vært noe kos å være gravid i det hele tatt denne gangen! Men at det skal gå utover vesla er jo ille! Nå skal jordmor ha ferie, og jeg skulle absolutt hatt en sjekk før det, selv om jeg kjenner mye liv... Kan jeg ringe sykehuset å spørre om jeg kan ta sjekken der, eller er det bare i nødsfall? Alt for lang ventetid hos legen min...
<3 Legoland <3 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Huff... Kan du ikke legge inn avtalen på mobilen med alarm???
erteposen + 4 Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg tror neppe de slipper deg til på sykehuset, om det ikke er noe spesielt. En annen hs kan jo kanskje ha en ledig time, og legen din har sannsynligvis kortere ventetid enn på sykehuset. Jeg går til kontroll hver uke på sykehuset, og de har problem med å finne time til meg og blodtrykk/urin har de ikke tid til å sjekke. Kanskje et mindre sykehus har bedre tid. Jeg kjenner meg på mange måter igjen. Akkurat sånn hadde jeg det andre gangen:) Det er jo en trøst i at kjenner du liv og er ellers i god form har babyen det helt sikkert fint.
Amalie82 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2009 Jo, burde lagt det inn med alarm, men har ikke gjort det med en gang, og når jeg da endelig kommer på å gjøre det, er det selvfølgelig for seint. Synes det er så respektløst ovenfor jordmora også, som setter av tid til meg... Skammer meg! Godt å høre at andre har hatt det litt sånn også...
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Lever utinprøve på legekontoret for å sjekke at du ikke har sukker/proteiner i urinen og at du ikke har UVI. Om du legger på deg fint og du merker at magen vokser og babyen beveger seg så ville jeg lagt vekk den dårlige samvittigheten. det er ikke bare du som tar lettere på svangerskap nummer to enn svangerskapp nummer en... Å gå til jordmor er tross alt bare et tilbud, ikke noe du MÅ.
Amalie82 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2009 Får gjøre det, og ringe jordmor i morgen og beklage... Måtte til legen med minsten i dag pga diare, så får bruke det som "unnskyldning", at jeg har litt andre ting å tenke på. Pluss at jeg får elever opp i muntlig i morgen, en uke før perm, og dermed er ganske frustrert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå