Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 5 mnd vil fortsatt ikke snu seg rundt, verken fra mage eller rygg, er dette vanlig? høres ut som om de fleste greier dette når de ihvertfall er 4mnd. Ser på de barna som er på barselgruppen min så er de ganske mer aktive på gulvet enn det vesla mi er. Jeg lar henne jo ligge på gulvet veldig ofte, også på magen. vet at det er store individuelle forskjeller, men bare lurer på hva dere der ute har opplevd. Når snudde barnet deres seg rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min klarte å snu seg rundt fra rygg til mage da han var 4 og en halv mnd. Tror det er like vanlig å snu seg rundt ved 4 mnd som ved 6 mnd.. Så tror ikke du trenger å stresse ;) Hun snur seg når hun er klar for det, vips så skjer det. Dessutten var det en plage når han begynte å snu seg her, han ble så sur når han ble liggende på magen, så måtte snu han hele tiden =P

Skrevet

Min datter er snart 6 mnd og klarer heller ikke snu seg. Fysioterapaut mente hun var noe sent utviklet ettersom hun også fortsatt hater å ligge på magen + at hodet hennes henger igjen når man drar henne opp i sittende ved hjelp av armene (de skal klare holde hodet ved 3 mnd, ved 5 skal de holde haken mot brystet).

Dro til manuell terapaut og fikk konstatert at hun har KISS || stakkars.... 80 % blir jo bra av en behandling, så nå venter vi spent på at snuppa skal begynne å røre seg mer uten sin stive såre nakke :)

Skrevet

Det er store individuelle forskjeller! Tror det er en gang mellom 4 og 6 mnd babyen normalt begynner å snu seg. Jenta mi begynte å rulle da hun var 4, 5 mnd. Men i barselgruppa mi er det to av babyene som nå er 5, 5 mnd som enda ikke ruller. Tror ikke du skal stresse med det, er så lett å bli opphengt i hva barnet kan/ ikke kan, og en måler barnet oppimot hva alle andre babyer kan, og det er jo lett å bli litt opphengt i dette. Tror nok babyen din ruller snart hun også!

Skrevet

Min baby rullet én gang (rygg til mage), 3 dager før hun fylte 5 måneder. Så var det ingenting før hun var 6 måneder. Da rullet hun 3 ganger i løpet av den måneden. Nå er hun 7,5 mnd og ruller ganske bra både rygg til mage og omvendt. Men det er ikke ofte hun gjør det. Og ikke viser hun tegn til krabbing eller noe, men alt dette er normal og greit for meg. Myyye lettere å ha henne i huset når hun ikke beveger seg så mye, for jeg har nemlig ikke ryddet vekk alt jeg skulle av småting.

Ta det helt med ro. Det går så bra, og det er helt normal. Men er du bekymret, så ta det opp med helsesøster på neste kontroll, eller bestill en ekstra time hos hs.

Skrevet

Det er nok store forskjeller ja. En i barselgruppen min snudde seg fra rygg til mage ved 3 mnd. Min gutt snudde seg fra mage til rygg først, rett før han ble 4 mnd og så lærte han seg rygg til mage rett før han ble 5 mnd. Ved 5 måneder var gutten min den eneste som kunne snu seg begge veier. Tre andre kunne fra rygg til mage og den siste kunne ingen av delene, og de er normale og friske barn alle sammen.

Skrevet

Min snudde seg først rundt når han var 5 mnd og 1 uke. Har du sett den filmen om Theodors utvikling på klikk.no? Det var den som gjorde at vi fant ut hvordan vi skulle få han til å gjøre det. De fleste snur seg vel fra rygg til mage først. Nå snur han seg hele tiden, men stort sett bare den ene veien.

Skrevet

Ps! Ser for meg at våre barn istede er enormt kloke, som heller ligger å tenker enn å være så aktive, hihi!

Skrevet

Jenta vår var litt over 5 mnd da hun snudde seg fra mage til rygg. (hadde en periode da hun var 3 mnd der hun rullet rygg-mage) Men det var først da hun var 5.5 mnd at hun begynte å snu seg hele tiden. Hun er faktisk først i barselgruppa til å rulle, så tror ikke du skal bekymre deg. Ofter er det de som har tidlige barn som skriver i sånne tråder!

Skrevet

ser jeg har surra litt da jeg skrev innlegget. (klokka er bare 7.30.hehe) Det skulle stå:

mage- rygg 3 mnd

rygg -mage 5 mnd

Skrevet

Gutten min snudde seg fra rygg til mage da han var 8 uker og har akkurat begynt å snu seg den andre veien også. Han er 4,5 mnd. Men her er det store normalvarianter. Har inntrykk av alt er like normalt. I barselgruppen min er han den eneste som snur seg. :)

Skrevet

Det gjør ikke snuppa mi på 5 mnd. heller. Tror kaskje det er fordi hun har så mye å snu på...hehe. Men hun er på god vei da, Snur seg til hun ligger på siden og prøver febrilsk og snu seg helt rundt....det kommer når det kommer, tenker jeg....

Skrevet

kan egentlig bare copy paste på Mahari sitt innlegg hehe :)

Skrevet

Stor variasjon på dette. Gutten min begynte å snu seg fra rygg til mage nå i helga (er nesten 5,5 mnd). I dag så har han snudd seg med en gang vi har lagt han ned (så går det en liten stund og så er det hyl og skrik for han kommer seg ikke tilbake igjen.. hehe).. Han har hatt KISS og trengte hele 4 behandlinger for å bli bra, så han har vært litt treg motorisk, men ikke så treg at HS har brydd seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...