Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sparebøsse i sølv (gutt) hadde nok valgt noe annet i dag..:) F.eks slipsnål for barn, eller et smykke.

Av sine faddere fikk mine barn eventyrbøker (de store hvite bøkene), medlemsskap i boligbyggelag og sånn ramme der man kan få gravert inn navn, fødselsdato vekt og lengde i

Skrevet

Bøkene fra Aschehoughs Store Hvite Serie

Stol fra Malurten med dikt

Synes det er litt kjedelig å gi penger, så gir aldri det:)

Skrevet

Har kjøpt ordenlige eventyrbøker(div samlede verker)

Klokke, et ordentlig smykkeskrin(ikke slikt lite sølvhjerte), lommekniv i sølv til gutt... Ting som varer og som er moro å ha når de blir større syns jeg er det viktigste;)

Skrevet

Et tro, håp og kjærlighetssmykke

Skrevet

Den ene fikk myntsett fra det året han var født, den andre fikk abonement på barnebiblioteket fra bokklubbens barn (ble kjempegodt mottatt, og vi slapp å betale så mye på en gang) og den tredje fikk tripp-trapp-stol.

Skrevet

Tallerken, skål og kopp av porselen med motiv av en gutt og dåpsbarnets navn på. Kjøpt på babydesign.no :-)

Skrevet

Et personlig teppe (med navn, fødselsdato, vekt og lengde) fra barneparadis.no! :o)

Skrevet

Har eitt fadderbarn, og han fekk ei "skattkiste" i gave. Eit ganske fint utskjært treskrin (kjøpt i Praha) ca 30x20cm, og rundt 20cm høg (sånt høgt, bua lokk). Idéen er at han/foreldra skal samle små skattar gjennom barndommen.

Ungane våre har tilsvarande og har f.eks. "armbandet" frå klinikken, første smokken, nokre kort frå dåp, 1-årsdag osv.

Kjøper skrin når eg finn dei, har gitt eitt til nevøen min og, og har eitt ståande til den neste dåpen vi skal i (veit ikkje om nokon enno, men det er sjeldan eg finn fine skrin, så eg kjøper når eg ser dei).

Skrevet

800 kr på bok til dåp

Siden har jeg gitt 500 kr til bursdag og 500 kr til jul, som jeg setter inn på samme konto. Fadderbarnet får ikke gaver da, kun ett kort.

Når fadderbarnet blir komfirmant får foreldrene denne kontoen (den står i mitt navn) og de skal vurdere (sammen med barnet) om barnet skal bruke penger på bunad, lappen eller andre varige verdier. Barnet skal få denne kontoen, om det er noe igjen, når fadderbarnet er 20 år.

Har 3 fadderbarn, gjør det samme til alle, og det vil vel stå en ca

15-16 000 + renter på kontoen til komfirmasjonen, til hvert fadderbarn.

Skrevet

Jeg er fadder til fire.

Første fikk gullarmebånd, gravert inn navn + fødselsdato og pengesjekk (1000,.)

Nr. to fikk det samme (søsken)

Nr. tre fikke også det samme

Nr. fire (min nevø) fikk et smykke gravert, og 5000,- kr. på sparekonto

Skrevet

700kr på konto , boken om meg på dåpsdagen.

50 kr i mnd til dåpsbarnet fyller 16 og 300 kr til jul og bursdager.

Skrevet

takk for mange gode ideer :) flere?

Skrevet

Det var en super gaveidè! Skulle ønske jeg hadde hatt noe slikt å tatt vare på barnas ting i. Nå har mye forsvunnet (shame on me!!).. :o(

Skrevet

Hei:)

Vi gav ham et rørospledd til dåpen. Et i mellomstørelse, slik at han kan bruke det hele barndommen. Guttungen v¨år har også et slikt, og det er stort nok til at jeg kan bruke det;)

Til jul fikk han et barneleksikon.

Jeg vet ikke enda hva han skal få i bursdagsgave, men jeg hadde tenkt en barnebibel (i den hvite serien som også har sang- og eventyrbøker). Til jul tenkte jeg å gi ham en hjemmelagd adventskallender med historien om den lille engelen Ariel. En nydelig historie, og kalenderen kan brukes mange år på rad;)

Når han blir så stor at han forstår hva gaver og leker er, kommer jeg til å gi ham leker. Synes liksom at gavene fra gudforeldre bør være de morsomste. Gravemaskiner, traktorer, lastebiler og leker med masse lyd, som foreldrene aldri ville ha kjøpt selv;)

Skrevet

haha, det stemmer med en av faddern her iallefall - siste gave derfra var ei tromme :-p

flere dåpsgavetips?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hvis det er til ei jente får du kjøpt smykke hvor fadervår er inngravert bakpå. Det fikk jenta vår av 2 av sine faddere. Det synes jeg var kjempefint og veldig gjennomtenkt :-)

Når det kommer til gutt så ga jeg sølskje til mitt fadderbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...