Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg er 160 cm høy. Før jeg ble gravid veide 52 kilo. I graviditeten gikk jeg opp ca 5 kilo som forsvant ganske raskt etter fødselen. 16.mai veide jeg 50 kilo, og 2 uker etter det bare 46 kilo!!! Jeg fullammer, så lillemor tar jo alt det hun skal ha! Men jeg har så dårlig matlyst, og når jeg spiser blir jeg veldig fort mett. Det er vel kanskje ikke så mye hjelp dere kan gi meg. Jeg må vel bare tvinge meg selv til å spise mer. Noen andre som har slitt med veldig lav vekt??
tonjemor* Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Heisann=) Jeg sliter veldig med vekta, jeg og. Og jeg sliter med at folk kommenterer det. At jeg må spise og blablabla...jeg blir luta lei av å høre på det fordi jeg spiser så godt som jeg kan. Jeg eier ikke matlyst men pleier som regel å spise en gang før middag, så middag å så kvelds. Så småspiser jeg mye drit... hehe, litt is, sjokolade, chips osv. =D Jeg veide også 52 før jeg ble gravid og er ca 165cm. Jeg veide 69kg!! da jeg fødte og nå veier jeg 50kg... jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg spiser jo =)
Liiiisa Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 JAAAA! sann har eg og d.. eg va og 52 når eg blei gravid, eg gjekk opp til 63 kg.. så la på meg litt når eg va gravid,men d va ikkje mange vekene etter fødselen dei va vekk.. og no e eg jammen tynnare en noken gang.. eg HATA vere tynn;) eg og slite med dårlig matlyst, men eg e gla i mat likevell,.. men når d e sagt e samboeren min langtransportsjåfør, så han e masse vekke, så da seie d sei at eg e mykje aleine med lisjen, og da blir d til at eg bruka all mi tid på han og glømme meg sjøl.. gidde lixom ikkje og lage meg middag til kun meg sjøl.. eg og blir fort mett når eg ha tid å ete.. bruka av og til og ete middag m mamma og pappa for å ete litt med andre, da ete eg meir og bedre...
månestråle32 Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 jeg har jo ikke det problemet dere har- mer motsatt....så jeg tar meg i å være litt misunnelig, men skjønner at det ikke er noen lett problemstilling. hva med å begynne å trene? tenker da fortrinnsvis på styrketrening for å prøve å bygge litt muskelmasse, og gå turer. ikke noe hard kondisjonstrening! Grunnen til at jeg foreslår det er at det kan virke apetitt regulerende og hjelpe til å få mer lyst på mat, samtidig som mer muskler betyr høyere forbrenning og da kanskje økt inntak av mat og ja, dere bør sikkert tvinge dere til å spise litt mer enn det dere egentlig har lyst på. hva med å spise barer(Nutrilett har en bra sammensetning på sine barer) i mellom måltidene? proteinsjokolader? Lykke til- kunne ønske vi kunne møttes litt på halv-veien!
møyfriid Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har det litt på samme viset - gikk opp 15 kg under graviditeten og er snart tilbake der jeg var, bare 3 uker etter fødsel.. er også mye alene så orker ikke stelle istand så mye mat heller bare til meg. men har spist mye bixit-fullkornskjeks. de er mye energi og veeldi lettvint å knaske på mens man ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå