Gå til innhold

Hva syns dere om dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

knall fint. og det var billig! se på egentlig alt og forsikre dere om at det ikke er lekkasjer osv og at det elektriske er oppdatert og i bra stand..lykke til. misunne

Skrevet

Syns det var et fint og stort hus.Mange soverom er bra..

Fin uteplass. Det følger med en tilstands rapport, som det skal stå hvis det er noe mangler eller feil..Viktig å se på feil evt på kjøkken og bad, siden det er de dyre rommene å evt pusse opp.Greit å vite at de store og dyre tingene er i orden så dere ikke må begynne å pusse opp de med en gang.Kan jo ha med seg en voksen som har sett noen hus i sitt liv feks.

Lykke til

Skrevet

så på det igjen og ble faktisk helt forelska i huset :) her hadde det nok kostet myyyye mer enn det :( nydeli. hilsen meg med første svaret igjen :)

Skrevet

Takk for svar og gode tips!

Ja vi syns det så veldig fint ut vi også! Håper vi kan komme på visning, å at det er så fint som det ser ut :o)

Takk for gode råd, ta med en som har kikket på hus tidligere kan være greit ja.

Skrevet

PRISEN på huset vil jeg ikke kommentere så mye, ganske enkelt fordi jeg ikke kjenner "markedet" i byen. Bor noen timer unna, og i nærmeste by her ville prisen vært "i drøyeste laget". Men det sier egentlig ingenting om markedet der huset ligger.

Dette er et stort hus, hvor man for så vidt kan ha plass til minst 4 barn. Samtidig er jeg litt skeptisk mht soverom (og sikkert også stue) har full takhøyde til å defineres som oppholdsrom og derfor er bygningsgodkjent som oppholdsrom. Bildene gir meg en anelse om at så ikke er tilfelle, men det er vanskelig å vurdere nærmere uten være fysisk til stede. Men dette ville jeg nøye avklart med megler (fortrinnsvis UTENOM visningen, man trenger ikke gjøre andre oppmerksom på forholdet....)

Ellers virker huset meget fornuftig innredet etter min smak. Bildene gir inntrykk av at huset ennå kan "forbedres" (bl a er hagen ikke helt ferdig), men at det som er gjort er gjort SOLID og for å VARE, ikke for å VISE SEG i nabolaget. Dersom dere selv er av samme typen, noen som ikke pusser opp konstant, men gjør arbeidet skikkelig når det først gjøres, tror jeg dere vil finne huset tiltalende. Det er også helt tydelig at eierne her helt tydelig har hatt SIN EGEN mening om hva som var passende, f eks er det masse trehvitt i huset selv om moten nå sier at trehvitt er UT. Badet er heller ikke helt IN, men likevel tydelig ganske nyoppusset (i hvert fall delvis), ikke "etter katalog", men etter EGEN SMAK. Huset gir kort og godt inntrykk av at eier(e) har tenkt LANGSIKTIG og SELVSTENDIG. Så er det spørsmål om DERES livsstil passer sammen med forrige eieres.

Det du skal se etter på en visning (her og elles) er det som IKKE er så synlig, tilstand på bad, i kjøkkenbenk (under vasken er et fint sted å se), i kjeller og på loft. Får man HER inntrykk av at "skjulte konstruksjoner" (kjellermurer, takstein, platene ut mot taket, kledning, røropplegg...) er velholdt, skal man mer lukke øynene for at overflater (tapet/gulvbelegg/maling) ikke er helt strøkent. Det siste koster en bagatell å endre på, det første kan i verste tilfelle ha gitt varige skader på huset om det mangler/slurv knyttet til. Stikkord: Fungerer vinduer fungerer kraner (uten drypp, over og under benk, lekker toalett, ser VV-tanken hel og pen ut, er det fukt på undersiden av "råtaket", er det "kjellerlukt", hvordan er dreneringen (sjekk om du ser rester av de svarte "knasteplatene" langs husveggen noe sted, det er et GODT tegn, selv om det ser skjemmende ut, det viser at man har tatt drenering på alvor og lagt den GODT over bakken i sin tid, går dører lett, er veggene rette, er hjørnene i vinkel (ta gjerne med en vinkelhake), er det korrekt fall mot sluk , hvordan ser el-anlegget ut (ordenen i sikringsskapet gir ofte et godt tegn på elektrikerens orden (og huseierens også!), hvordan er romplanen i forhold til deres ønsker (for mye/lite vinduer, nok veggplass, plass til de møbler du i tankene vil ha inn)

Vurder også om tomt og nabolag er slik dere vil ha det. Mye eldre folk betyr ofte mindre toleranse for "barnebråk" og "sene fester", mye unge folk for "hylende barn kl 0800 søndag morgen". Hva ønsker dere? Videre: Er hagen slik dere ønsker (for "enkel", for vanskelig å stelle, for kupert, for flat, passe parkeringplass, OK garasjeinnkjørsel osv osv).

Ta dere tid på visning! Og ta med fotografiapparat. 80 % av inntrykkene dere sitter igjen med i hodet etter 24 timer er feil. Da er det godt å ha bildene å gå tilbake til. Men ikke begynn "fotoseansen" før dere har hatt en god runde for å fastslå om dette IKKE er noe å bruke tid på.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips og råd!

Det med å ta bilde var lurt! =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...