Nagilimia Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har disse aventboksene, men de snur seg i oppvaskmaskinen så jeg blir gal. Fint hvis de er billige for jeg lager gjerne for to uker om gangen og putter i fryseren. Feks synes jeg at potet er litt kjekkere å ha i bokser enn i isbiter.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Jeg vasker bare middagsglassene fra butikken etter bruk, og så er de klare for gjenbruk med evt hjemmelaget mat=)
Lemonia Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg kjøpte fire pakker med plastbokser på Ikea. Det var bokser i alle slags størrelser, men de fleste var såpass små at de kunne brukes til porsjonsbegre for hjemmelaget babymiddag. Koster vel 40 kroner per pakke, og da har man mange bokser. For de fire pakkene jeg kjøpte har jeg laget middag for en måned.
Squirrel79 Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Jeg har ikke begynt å bruke bokser selv, men fikk tips fra en venninne som har tvillinger at det lønner seg å bruke plastposer. Da kan du fryse maten flatt, og det tar mye kortere tid å tine opp igjen.
Lillebror og stoerebror Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Hvis du har disse aventboksene og er fornøyde med dem foruten at de snur seg i oppvaskmaskinen så kan du jo bare plassere dem anderledes? Jeg har en hylle i maskinen og under den står de helt stødig (lokkene oppå hylla), venninna mi plasserer dem i de "piggene" med glass rundt så de står stødig. Ellers er disse middagsglassene grniale som gjenbruk. Jeg har falt for disse nye plastboksene med middagsmat. Til frukt bruker jeg de små boksene med "mellommåltid" som gjenbruk. Helt supert!
temine Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Vasker kjøpaglassene å bruker om igjen jeg og. Om du aldri bruker slike glass er plastposer fint å bruke, men ikke så miljøvennlig i lengden. Kan jo ikke drive gjenbruk.
Nagilimia Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2009 Tusentakk for tips! Plastpose synes jeg ikke så mye om, blir litt klinete synes jeg når man skal ta det ut og over i noe annet, også var det dette med søppel. Må jo kjøpe flere bokser uansett, men kansje jeg heller skal hamstre middagsglass i sverige i morgen synes det er greit med minst 30 stk. Nå har jeg bare 5, fortsetter nok å bruke aventboksene (plasserer de på piggene som du skriver, men det er veldig lite hensiktsmessig med tanke på plassen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå