Gå til innhold

Hvor mange vaskemaskiner setter dere på i uka??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon med sambo om at han synes vi bruker for mye strøm...og at vi kanskje vasker for mye klær. Noen jeg ikke synes...for kommer jo aldri i bunnen av kurvene :(

Så, hva er normalen hos dere og hvor mange er dere i familien??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og to barn på 4 år og 1 1/2 år. Jeg vasker nok en maskin om dagen. Noen ganger blir det to eller tre maskiner og av og til ingen men i snitt blir det nok en maskin til dagen.

Skrevet

For å holde klesvasken nesten helt unna går det vel 8-9 maskiner i uka. Setter gjerne på 2-4 maskiner på en dag om det passer, men så er det gjerne rolig et par dager, også hvis vi er bort over natten.

Skrevet

Vasker nok gjennomsnittlig 6-7 maskiner i uka.

Vi er 2 voksne og 2 barn.

Skrevet

Hm vi er en familie på 6... Tror jeg vasker i snitt 2 maskiner hver dag...

Skrevet

Det er ikke så vanskelig å spare inn på strømforbruket hvis man i utgangspunktet har et lite bevisst forhold til det.

Du kan slutte å bruke tørketrommelen, vaske opp (mer) for hånd, ikke bruke air condition, slå av kokeplaten og stekeovnen litt før det er ferdig stekt/kokt slik at du bare bruker ettervarmen til slutt, bruke vannkokeren med nøyaktig den mengden vann du trenger, ikke la lamper stå på i rom dere bruker sjelden, slå helt av data og tv når de ikke brukes, bruke sparepærer osv

Vi vurderer om klærne trenger vask, kan gjerne bruke en genser en dag lenger enn vi gjorde før vi tenkte strømsparing. Er sjelden klær til voksne må vaskes hver dag.

Vi vasker kanskje 5-6 maskiner tøy hver uke, har aldri skrevet opp hvor mye det blir, men skal begynne med det. Når et av barna tisser gjennom blir det mer vask, men det skjer ikke hver uke.

Skrevet

Vi er fire i familien, derav to gutter som må skitner seg fullstendig til hver dag!

Skrevet

Her i huset bor det to voksne, ett barn på 4 år og èn hund (ja - bikkjer møkker også til!).

Her går det ca. 3 maskiner i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

Hunden vår har en ègen "seng" i stua, soverommet og i bilen (bur). Og man skulle ikke tro at en bikkje klarer å møkke til så mye, men våres klarer det. Vår lille søte dvergpuddel med stil som en utstillingshund, så undres jeg ofte over hva hun egentlig trår i når hun er ute. Så når det skiftes på senger her, så får bikkja det også!

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn. aner egentlig ikke hvor mange maskiner jeg vasker i uka, men vil tippe at det blir 6-7 maskiner. Noen ganger mer, noen ganger mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...