Gå til innhold

Ferie i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer kommer mest sannsynlig til å gå for 46 uker med 100% lønn. Det jeg lurrer på er om jeg kan ta ferie i permisjonstiden (avbrudd i permisjonen) før far begynner på sine uker. På nav sine sider står følgende:

Stønadsperioden kan utsettes pga. lovbestemt ferie.... Dersom far ønsker å utsette fedrekvoten, må han sette frem krav om dette før stønadsperioden til mor er slutt.

Noen som vet hva som betegnes som lovbestemt ferie?

Betyr dette at det kun gjelder fedrekvoten og ikke hvis han skal ha noen ekstra uker av fellesdelen?

Planen min var å overføre 2-3 uker ferie fra i år og ta mellom min permisjon og fars permisjon, for så å ta ferie igjen i juli mens samboren min har permisjon (planen er at han skal ha ca 13-14 uker) Går dette an?

Håper dette ble forståelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det mener jeg du absolutt at kan. Jeg skal f.eks. bruke feriedager i alle ukene med "røde" dager i løpet av permisjonen min (dvs at det blir flere brudd i permisjonstiden pga ferie), og det er ikke noe problem. Mener også at det er krav om at far tar ut fedrekvoten før barnet fyller 3, det er ingen krav om at det må gjøres rett etter mors permisjon.

Skrevet

jeg spurte på nav om jeg kunne ta ut min ferie midt i permisjonen, blir jo uansett etter de obligatoriske 6 ukene etter fødsel. Da stopper de foreldrepengene de ukene du har ferie, da får du jo feriepenger, og fortsetter på permisjonen etter at ferien er over.

Skrevet

avtal time med nav så får du ordnet med alle papirer med det samme.

Skrevet

Jeg skal ta 4 uker ferie etter de 6 obligatoriske permisjons ukene:)

Så det går heeelt fint:)

Skrevet

Lovbestemt ferie er 4 uker og 1 dag.

Avtalefestet ferie er 5 uker.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Det var godt å høre! Da er det bare å fylle ut skjemaene slik at det blir stopp i permisjonen i noen uker.

Skrevet

Husk å si i fra til arbeidsgiver når du tar ut ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...