Gå til innhold

angående feriepenger..se hit og hjelp et forvirret hode:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå går ting en smule i surr for meg her...jeg fødte i november i fjor..jeg jobba 100% fra januar og frem til september, etter det ble jeg sykemeldt 100% til jeg gikk ut i permisjon.

Men jeg får vel feriepenger av hele det arbeidsåret nå til sommeren, menst neste sommer får jeg bare desse ukene..er det ikke 12 uker jeg får utbetalt? eller er det 12 uker utbetalt jeg får nå til sommeren? er ganske forvirra her:p

håper noen vil svare:) og ikke tar meg for å vere alt for dum:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må dytte denne litt

Skrevet

Du vil få feriepenger fra arbeidsgiveren din som normalt opptjent fra januar til du gikk ut i permisjon. Så vil du få 12 uker fra nav.

Så da vil du i år få utbetalt fullt med feriepenger, og neste år kun for det som sto igjen av de 12 ukene etter nyttår.

Skrevet

Du vil få feriepenger fra januar til du ble sykemeldt. Så får du 12 uker av sykemeldingsperioden fra nav.

Når du er sykemeldt så er det ikke "bare" 12 uker, men 12 uker for hvert år. Så svaret over meg her er feil.

Søk litt på nav så finner du ut at det er 12 uker per år der.

Hvis ikke du finner det der så vil jeg anbefale deg og ringe nav og få det forklart av dem.

Forresten så burde du allerede ha fått de feriepengene fra nav da dem kom forrige uke. Resten får du vel mest sannligvis i slutten av juni. (det fra arbeidsgiveren alltså)

Skrevet

takk for svar:) jeg har fått noen penger fra nav i forrige uke..og med litt hoderegning er det for 12 uker..fra 12 uker jeg var sykemeldt.

Da tenker jeg resten kommer fra arbeidsgiver til vanlig tid i juni:) ble bare litt redd at den summen jeg fikk, var kun det jeg ville få:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...